پیشنهاد به چرخه گیران عزیز

  • انتشار: ۶ اسد ۱۳۹۹
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 90242

این روزها وضعیت مدیریتی شهر کابل در بد ترین وضعیت ممکن قرار دارد. بعضی از نقاط شهر به طویله انسانی تبدیل شده است. در چنین حالتی، بعضی از “کارگران شاروالی” هر روز در صفحات اجتماعی از شاروال “اندیوال شان” عکس می گذارند که مردم فلان ناحیه از شاروال تجلیل و تقدیر کردند.

من نمی دانم این کارگران شاروالی به غیر از موضوع ۸۰۰۰۰۰۰۰۰ میلیون افغانی، دیگر چه سوژه ای برای تقدیر از اندیوال شان دارند.

با سماجت و چشم دریدگی که این کارگران شاروالی دارند، احتمالا این داستان چرخه گیری و تملق همچنان ادامه خواهد داشت.

به این گروه “چرخه گیران” عزیز پیشنهاد می کنم، برای یک تجلیل آبرودار از این شاروال مبتکر، فعال، خدمت گزار و پرتلاش شان، همان مردم نواحی شهر کابل که برای تقدیر از شاروال، هر روز پشت دروازه شاروالی به نوبت ایستاد می شوند را بسیج کنند که تا شعاع ۵۰۰ متری اطراف شاروالی را تنظیم و مدیریت کنند.

مطمئنم توان مدیریت و ساماندهی تمام شهر کابل نه در قد و قواره شاروال و نه اندیوالان چرخه گیرش است. برای همین، اگر این مردم سینه چاک شاروال دوست بتوانند فقط ساحات و خیابانهای اطراف شهرداری را ساماندهی کنند، جویچه ها را پاک کنند، آبرو ها را باز کنند، سرکها و پیاده رو ها را جارو کنند، دست فروشها و کراچیها را مدیریت کنند، فضای سبز را پاکیزه کنند، دیوارها را رنگ کنند، ایستگاههای موترها را تنظیم کنند و…، قطعا تقدیر شان از شاروال پایتخت را همه مردم تجلیل خواهند کرد.

حسین ریحانی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟