پیشرفتهایی در «نقشه راه» صلح صورت گرفته است

  • انتشار: ۲۹ جدی ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 12054

دومین دور نشست گروه هماهنگی چهارجانبه صلح، به هدف تعیین «نقشه راه» صلح امروز در کابل برگزار شد. این نشست در سطح معاونان وزارت خارجه چهارکشور افغانستان، پاکستان، چین و امریکا دایر شده بود.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از اطلاعات روز، وزارت امور خارجه افغانستان با نشر اعلامیه‌ای مشترک گروه هماهنگی نشست چهارجانبه صلح گفته است که در این نشست روی «نقشه راه» صلح گفت‌وگو شده و در این راستا پیشرفت‌هایی نیز صورت گرفته است.

در اعلامیه آمده که هدف از تعیین «نقشه راه»، «تعیین اقدامات مشخص است که بتواند شرایط مطلوب را برای آغاز گفت‌وگوهای صلح به رهبری و مالکیت افغانستان میان نمایندگان حکومت افغانستان و نمایندگان گروه‌های طالبان با هدف کاهش خشونت و ایجاد صلح پایدار در افغانستان و منطقه فراهم سازد.»

اعضای این گروه، از طالبان خواسته‌اند که هرچه زودتر با حکومت افغانستان وارد گفت‌وگو شده و اختلافات سیاسی خود را مطابق به آرمان‌های ملت افغانستان حل و فصل کنند.

اعلامیه افزوده که کشورهای گروه هماهنگی چهارجانبه توافق کرد‌ه‌اند که تمام اشکال تروریسم نمایان‌گر تهدید جدی برای کشورها، منطقه و جهان می‌باشد. «هم‌چنان اعضا تعهد شان را جهت تلاش‌های جدی برای از بین بردن تمام اشکال گروه‌های تروریستی، صرف نظر از تابعیت و فعالیت‌های آن‌ها در قلمروهای مربوطه تصریح کردند».
قرار است نشست سوم گروه هماهنگی گفت‌وگوهای چهارجانبه به تاریخ ۱۷ ماه آینده در در اسلام‌آباد برگزارشود.

دور اول این نشست‌ها هفته‌ی گذشته در اسلام‌آباد برگزار شد. گروه هماهنگی چهارجانبه در نشست کابل توافق کرده‌اند تا نشست‌های منظم را به منظور پیشبرد روند صلح در افغانستان ادامه دهند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟