پیرترین رئیس جمهور دنیا: ماموریت خدا را پذیرفتم و دوباره کاندیدای ریاست جمهوری می شوم

  • انتشار: ۸ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 18725

رابرت موگابه متولد 1924 میلادی به عنوان پیرترین رئیس جمهور دنیا، از ابتدای استقلال زیمبابوه از بریتانیا در سال 1980 تا کنون رئیس جمهور این کشور است، وی گفته است ماموریت خدا را پذیرفتم و دوباره کاندیدای ریاست جمهوری شدم.

رابرت موگابه 93 ساله، تنها رئیس جمهور زیمبابوه پس از استقلال از بریتانیا در سال 1980 میلادی تا کنون است. وی پس از 37 سال تکیه بر کرسی ریاست جمهوری اکنون اعلام کرد که برای دوران پس از خود فرد دیگری را برای رئیس جمهور شدن تحمیل نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، موگابه گفت که اگر حزب حاکم (حزب اتحاد ملی آفریقا) تشخیص دهد که وی باید بازنشسته شود، یک نشست فوق‌العاده برای انتخاب رئیس جمهور جدید منعقد می‌کند.

این در حالی است که خود رهبر حزب حاکم می‌باشد.

موگابه قرار است برای انتخابات سال آینده کاندیدا شود. وی می‌گوید که حزبش فرد شایسته‌ دیگری برای انتخابات ریاست جمهور آینده ندارد.

وی در حضور هزاران تن از طرفدارانش که در سالروز تولد وی گرد آمده بودند، گفت: بعضی‌ها می‌گویند آقای رئیس جمهور قبل از بازنشسته شدن یک جانشین برای خود تعیین کن، آیا این تحمیل نیست؟ آیا من فردی را بر حزب تحمیل کنم؟ خیر.. نمی‌خواهم چنین کاری بکنم.

وی در ادامه سخنانش در جمع طرفداران افزود: این مسئله به کنفرانس حزب مربوط می‌شود. ما می‌توانیم در صورت بازنشسته شدن رئیس جمهور یک نشست فوق‌العاده برگزار کنیم اما شما گفتید که من باید نامزد انتخابات آینده باشم.

رئیس جمهور 93 ساله زیمبابوه طول عمر خود را “مأموریت الهی” به وی برای برآورده ساختن نیازها و خواسته‌های شهروندان کشورش توصیف کرد.

وی در پایان رو به آسمان گفت: خداوند را شکرگزارم.. و می‌گویم که خدایا مأموریت را پذیرفتم.

موگابه در سال 2013 نیز طی سخنانی در جشن تولد 89 سالگی خود، مأموریت خود در اداره زیمبابوه را “آسمانی” توصیف کرده بود.

وی در سال 2008 میلادی به سخنان نخست وزیر بریتانیا که از تقلب در انتخابات زیمبابوه سخن گفته بود، واکنش جالبی نشان داد و در پاسخ وی را “یک نقطه ریز بر روی کره زمین” خواند.

رابرت موگابه متولد 1924 میلادی است. وی از ابتدای استقلال زیمبابوه از بریتانیا در سال 1980 تا کنون رئیس جمهور این کشور است. موگابه پیرترین رئیس جمهور جهان است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟