در پیام عیدی رهبر طالبان به ادامه جنگ در افغانستان تاکید شده است

  • انتشار: ۱۲ سرطان ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 14243

ملا هبت الله آخندزاده رهبر طالبان در پیامی که به مناسبت عید فطر به  نشر رسانیده است، گفته است که؛ راه رهبران گذشته طالبان را ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از خامه پرس؛ رهبر گروه طالبان، به ادامۀ جنگ در صورت حضور نیروهای خارجی در افغانستان تاکید می‌کند.

او گفته‌است که برنامه امارت اسلامی واضح است و باور دارند که جهاد در صورت حضور نیروهای خارجی در افغانستان واجب است.

در آغاز گزینش رهبر جدید طالبان گمانه‌ها بر این بود که با حضور او در رهبری این گروه، وضعیت در افغانستان تغییر نماید اما برعکس، خشونت‌ها افزایش یافته‌است.

هبت‌الله آخندزاده از مسلمانان جهان می‌خواهد تا طالبان را حمایت کنند و در ادامۀ جنگ در افغانستان آنان را هم‌کاری نمایند.

او هم‌چنان در پیامش می‌گوید حضور امریکا در افغانستان در برابر منافع مشترک طالبان و کشورهای هم‌سایه قرار دارد و منطقه را بی‌ثبات می‌سازد، بنا بر این، کشورهای هم‌سایه باید با طالبان هم‌صدا شوند.

طالبان در حالی خواهان کمک کشورهای هم‌سایه شده‌اند که به باور حکومت افغانستان، پاکستان در هم‌سایه‌گی از طالبان به گونۀ علنی حمایت و کمک‌شان می‌کند.

در حال حاضر رهبران گروه طالبان در کشور پاکستان حضور دارند و حدود یک و نیم ماه پیش ملا اختر محمد منصور، رهبر این گروه نیز در یک حملۀ هوایی هواپیماهای بدون سرنشین امریکا در خاک پاکستان کشته شد.

ملا هبت‌الله آخندزاده که از روحانیون پرنفوذ گروه طالبان است پس از کشته‌شدن ملا اختر محمد منصور به عنوان رهبر این گروه انتخاب گردید.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟