پیام رهبر طالبان به مناسبت عید فطر؛ آمریکا باید به صورت مستقیم با طالبان وارد گفتگو شود

  • انتشار: ۲۲ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 43771

ملا هبت الله آخندزاده رهبر طالبان در پیامی به مناسبت عید فطر گفته است که اگر آمریکا واقعن به دنبال صلح در افغانستان هستند، باید به صورت مستقیم وارد مذاکره با این گروه شوند.

رهبر طالبان در پیام عیدی خویش که در آستانه عید فطر به نشر رسیده گفته است، از آغاز عملیات الخندق تاکنون، تعداد زیادی مراکز ولسوالی ها و ساحات وسیعی در مناطق مختلف کشور توسط افراد این گروه تصرف شده است.

هبت الله آخندزاده در پیام خود گفته است آمریکایی ها علاوه بر بوجود آوردن فساد و فتنه در صدد غارت منابع طبیعی کشور است و به خاطر منافع خویش، گروه های جنگی را ایجاد کرده است در تا در مقابل همسایگان و کشورهای منطقه به عنوان یک سنگر از آن استفاده کند.

رهبر طالبان در پیامش گفته است، تنها راه برون رفت از وضعیت بد فعلی، خروج نیروهای آمریکایی و سایر نیروهای خارجی از افغانستان است.

این رهبر طالبان می گوید که ما برای رسیدن به هدفمان علاوه بر مبارزه مسلحانه، دروازه گفتگو را نیز باز گذاشته ایم وو دفتر سیاسی این گروه در همین زمینه فعالیت دارد.

آخندزاده در پیامش ضمن انتقاد از حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان می گوید که اگر این کشور واقعن به مذاکرات صلح باورمند است، باید به صورت مستقیم با گروه طالبان وارد مذاکره شود. در ادامه گفته است که بزرگترین اشتباه طالبان استفاده از زور است که در همه جا نتیجه نمی دهد.

رهبر طالبان در قسمتی از پیامش به انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس اشاره کرده است و می گوید که “انتقال سفارت به شهر بیت المقدس توسط حکومت امریکا اقدامی است که دشمنی مقامات امریکایی با اسلام، امت اسلامی و شعائر اسلامی را بیشتر آشکار ساخت، ما این اقدام را با الفاظ بسیار شدید تقبیح می کنیم. قضیه قبله اول مسلمانان را قضیه ی امت اسلامی می پنداریم و شهر بیت المقدس را بخش جدا ناشدنی جهان اسلام می دانیم”.

این پیام رهبر طالبان در حالی نشر می شود که حکومت از امروز تا پنجم عید را با طالبان اعلام آتش بس کرده است. طالبان نیز به مناسبت عید فطر سه روز این عید را آتش بس اعلام کرده است، اما این آتش بس شامل نیروهای خارجی در افغانستان نمی شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟