پیام تسلیت رئیس خبرگزاری اطلس بمناسبت درگذشت آیت الله االعظمی محقق کابلی

  • انتشار: ۲۱ جوزا ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 1
  • شناسه مطلب: 63782

در پی درگذشت فقیه عالیقدر، حضرت ایت الله العظمی محقق کابلی، سید احمد موسوی مبلغ رئیس خبرگزاری اطلس، با انتشار پیامی، ارتحال این عالم مجاهد را تسلیت گفت.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت فقیه مجاهد، حضرت آیت الله العظمی محقق کابلی، که عمر گرانمایه خود را در خدمت به آستان اهلبیت علیهم السلام و مذهب شیعه گذراند، ضایعه‌ای سنگین برای حوزه های علمیه است. ضایعه ای که بدون شک موجب تالم و تاثر محبان اهل بیت به ویژه در افغانستان گردیده است.

این فقیه عالیقدر، در تمام ادوار زندگی خود، مصدر خیر و برکت بود و حضور ایشان در کابل در دهه پنجاه، تکیه گاهی برای پیروان اهل بیت در افغانستان به حساب می آمد و پس از آن نیز فعالیت های جهادی و مبارزاتی بی بدیل آن فقیه مجاهد به عنوان یکی از پیروان اصیل خط امام خمینی (ره) در قالب حزب پاسداران جهاد اسلامی افغانستان و پس از آن حزب وحدت اسلامی، بر هیچ کسی پوشیده نیست.

حضور ایشان در کسوت یکی از مراجع تقلید جهان شیعه در مهد تفکر شیعی در شهر قم نیز هماره چراغ پر فروغ علمای افغانستانی در تولید علم در حوزه های علمیه را به بهترین شکل ممکن، روشن نگاه داشت و در تثبیت سهم شیعیان افغانستان در اعتلای تفکر ناب شیعی در جهان، نقشی ارزنده داشت.

اینک، روح این عالم عامل به ملکوت اعلی پیوسته و قلب شیعیان جهان و به ویژه مقلدان ایشان را در غم و اندوه فرو برده است.

اینجانب، این ضایعه بزرگ را به محضر حضرت ولی عصر عج الله تعالی فرجه الشریف و تمام شیعیان جهان به ویژه مقلدین ایشان تسلیت عرض میکنم و برای این عالم فرهیخته علو درجات از خدای بزرگ مسئلت دارم.

سید احمد موسوی مبلغ
رئیس خبرگزاری اطلس
21 جوزای 1398

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟