پیام تسلیت آیت الله ساجدی به مناسبت شهادت 69 تن در غرب کابل

  • انتشار: ۳ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 39952

بعد از حمله خونین تررویستی روز گذشته بر یک مرکز توزیع تذکره در منطقه غرب کابل که منجر به جان باختن 69 تن شد، آیت الله سید حسین ساجدی عضو ارشد شورای علمای شیعه افغانستان ضمن تسلیت به خانواده قربانیان این حادثه تروریستی، از ناتوانی حکومت در عدم تامین امنیت مردم انتقاد کرد.

در حمله تروریستی روز گذشته بر یک مرکز توزیع تذکره در منطقه برچی کابل، 69 غیر نظامی جان باخت و 120 تن دیگر زخمی شد. این حمله تروریستی واکنش های زیادی را در پی داشت.

متن کامل پیام تسلیت آقای آیت الله سید حسین ساجدی عضو ارشد علمای شیعه افغانستان به شرح زیر است:

بسم الله القاصم الجبارین

و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون

با قلبی سرشار از اندوه و دیدگانی اشکبار مصیبت دردناک قتل عام دوباره مردم مظلوم و بی پناه شهر کابل ( در دفتر ثبت احوال و نفوس منطقه دشت برچی ) را به محضر حضرت بقیت الله الاعظم ارواحنافداه و خانواده های عزادار تسلیت عرض می نمایم .

ملت عزیز و سرافراز با دلی خونین بدین مناسبت نکاتی را با شما در میان می گذارم

اولا: از محکوم کردن و شنیدن اعلامیه های تکراری محکومیت دولتمردان ناتوان شرم مان می آید از ای نرو بجای محکومیت شما را به تفکر دعوت می کنم که تا چه زمان باید شاهد چنین فجایع دردناک باشیم؟

چرا تیغ تیز جلادان خون آشام تروریست ها بیشتر غرب کابل و جامعه پیروان اهل بیت (ع) را نشانه گرفته است ؟

چرا هنوز به وعده های پوشالی و شعارهای درون تهی برخی مسئولین بی احساس دل خوش می کنیم؟

دوما: تروریست ها و حامیان داخلی و خارجی شان بدانند که هر چه از ما بکشید وحدت و انسجام مسلمانان شیعه و سنی بیشتر می شود و شیعیان افغانستان به هیچ وجه به سوی چنگ های قومی و مذهبی حرکت نمی کنند بلکه همه ملت از مذاهب و اقوام همیشه متحد در جبهه واحد در برابر این حملات وحشیانه اقدام مناسب خواهند نمود.

سوما: یک بار دیگر بر راهبرد دفاع خودی تاکید می نماییم و از دولت مردان جدا تقاضا می کنیم ساز و کارهای قانونی و معقول دفاع خودی را در اختیار نیروهای ملی و مردمی قرار داده تا ملت در کنار اردو و پولیس و نیروهای امنیتی شان، سهم جدی تر برای دفاع از جان و ناموس شان بگیرند.

چهارم: همه ملت را به بصیرت و تیزبینی دعوت می کنم که مبادا در میدان دشمن و به نفع دشمن عمل نمایند !

مهم ترین تکلیف شرعی اجتماعی ما و شما انسجام نیروهای متدین و وطندوست هست که بیش از این ملت ما نباید تاوان اختلاف و تفرقه بین مدیران و مسئولین بلند مرتبه را بدهند !

پنجم: یقینا ما و شما می توانیم با اتحاد و حضور به موقع در صحنه توطئه دشمنان را خنثی نموده از حیثیت و شرف خویش به بهترین شکل دفاع نماییم اما این مهم نیاز به تدوین سریع استراتژی مقاومت و نجات دارد که در این راستا از نخبگان و دلسوزان تقاضا دارم دست بدست هم داده طرح ها و برنامه های عملی خویش را در این راستا شریک سازند.

ششم: این جانب به عنوان یک طلبه و خدمتگذار کوچک دست مساعدت بسوی همه شما دراز میکنم. بیایید در کنار هم قرار بگیریم و نگذاریم بیش از این جان و مال و حیثیت ما دستخوش توحش چند تروریست زبون و مزدور نظام سلطه قرار بگیرند.

در اخیر یک بار دیگر این مصیبت را به همه خانواده های داغدار تسلیت عرض نموده ؛ هیاتی را جهت بررسی کمک های فوری به زخمی ها و هم حمایت خانواده های شهدا توظیف نمودم تا باندازه توان و استطاعت مجموعه ما، انجام وظیفه نمایند.

سید حسین ساجدی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟