پولیس پاکستان: در صورت مشاهده افغان یا پتان به پولیس اطلاع دهید

  • انتشار: ۵ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیبین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 18596

پس از حملات اخیر تروریستی در ایالت پنجاب پاکستان، پولیس این ایالت از مردم خواست تا در صورت مشاهده افغان‌ها و یا اقوام قبایلی این کشور به نیروهای امنیتی اطلاع دهند.

پولیس ایالت پنجاب در ولسوالی مندی‌بهاوالدین این ایالت با انتشار اطلاعیه‌ای از مردم خواسته است که اگر کسی را با چهره افغان‌ها و یا پتهان مشاهده کردند به پولیس اطلاع دهند.

در اطلاعیه پولیس پنجاب آمده است: «با در نظر داشت حوادث تروریستی اخیر، از تمام مردم خواسته می‌شود که افراد مشکوک با چهره افغان یا پتهان که در مناطق مختلف قهوه پشاوری، میوۀ خشک و لوازم خانه را به فروش می‌رسانند، ممکن است با عزم ناپاک در هرجای این کشور، حملات تروریستی را انجام دهند. اگر کسی، افرادی با چهره افغان یا پتهان را ببیند که قهوه پشاوری، میوۀ خشک، اسباب بازی و لوازم خانه را به فروش می‌رسانند یا هم افراد مشکوک را دیدند، فوراً به نزدیکترین پاسگاه پولیس اطلاع داده و یا هم با تماس به شماره 15، پلیس را با خبر سازند».

رسانه‌های پاکستانی به نقل از پولیس پنجاب گزارش دادند که پیگرد پشتون‌های قبایلی در شهر راولپندی تشدید شده است و به آنها کارت شناسایی هوشمند توزیع شده تا رفت‌ و آمدهای آنها ثبت شود.

پولیس پنجاب تاکید کرده که تمام پشتون‌ها در یک منطقه جمع شوند تا نظارت و پیگرد آنها برای نیروهای امنیتی آسان باشد.

با این وجود رئیس پولیس ایالت پنجاب به روزنامه پاکستان‌تودی گفته است که روند اطلاع رسانی به مردم درباره تروریسم آغاز شده است، اما دستوری برای هدف قرار دادن پشتون‌ها صادر نشده است.

از سوی دیگر، عبدالرئوف سخنگوی پولیس ولسوالی مندی‌بهاوالدین اعلام کرده که اطلاعیه‌ پولیس در واقع برای اطلاع رسانی به مردم در رابطه با تروریسم صورت گرفته است.

شاهی سید از سناتوران ارشد حزب عوامی ملی پاکستان نیز به «صدای‌آمریکا» گفته است که در ایالت پنجاب به پشتون‌ها به دیده شک و تردید نگاه می‌شود که باید در مجلس سنای این کشور مطرح شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟