پولهایی که قرار بود از لبنان به داعش برسد

  • انتشار: ۲۱ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 19402

نیروهای امنیتی لبنان سه‌شنبه و چهارشنبه هفته قبل، به تعدادی از موسسه‌های صرافی و شرکت‌های مالی در منطقه الحمرای بیروت و شماری دیگر از مناطق یورش بردند. این موسسه‌ها و شرکت‌ها به انتقال پول‌های کلان برای گروه داعش در سوریه و دیگر مناطق، متهم شده‌اند.

در حالی که رسانه‌های محلی می‌گویند مجموع مبالغ انتقال داده شده برای داعش به 20 میلیون دالر می‌رسد، یک منبه قضایی، این رقم را کمتر دانست.

اداره امنیت عمومی لبنان در بیانیه‌ای که در خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شد، اعلام کرد که دستگاه‌های امنیتی به حکم دادگاه نظامی، در تاریخ 7 و 8 مارس، اقدام به یورش به دفترهای شرکت‌های مالی کردند که در نقل و انتقال پول فعالیت دارند. این عملیات در سراسر لبنان اجرا شد.

بنا بر این بیانیه: «در نتیجه این عملیات، شماری از اتباع سوریه دستگیر شدند. آن‌ها به عضویت در شبکه‌های تروریستی که مبالغ مالی کلانی را برای گروه‌های تروریستی از راه بلندی‌های عرسال و سپس قلمون منتقل می‌کردند، اعتراف کردند».

از سویی اداره امنیت عمومی لبنان از همه دفاتر و موسسه‌های مالی خواست دستگاه‌های قضایی را در جریان نقل و انتقال پول‌هایی که احتمال می‌دهند با گروه‌های تروریستی مرتبط هستند، قرار دهند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟