پوست مصنوعی که 1000 برابر سریع‌تر از پوست انسان عمل می‌کند

  • انتشار: ۳۰ سرطان ۱۳۹۸
  • سرویس: فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 66795

پژوهشگران “دانشگاه ملی سنگاپور”، نوعی پوست مصنوعی ابداع کرده‌اند که می‌تواند سیگنال‌های عصبی را 1000 برابر سریع‌تر از پوست انسان ارسال کند.

پژوهشگران “دانشگاه ملی سنگاپور”(NUS)، نوعی پوست مصنوعی ابداع کرده‌اند که می‌تواند دما و فشار را احساس کند و سیگنال‌ها را تا 1000 برابر سریع‌تر از سیستم عصبی انسان بفرستد. شاید این پوست، روزی برای اعضای مصنوعی به کار برود و یا ربات‌ها را در احساس کردن محیط اطرافشان یاری دهد.

همه حسگرهای این دست مصنوعی، با کمک یک سیم به هم متصل شده‌اند؛ در نتیجه می‌توانند فشار یا دمای وارد شده به کل دست را به صورت همزمان احساس کنند. “بنجامین تی”(Benjamin Tee)، سرپرست این پژوهش گفت: بیشتر سیستم‌های الکترونیکی طوری طراحی شده‌اند که حسگرهای آنها فشار و دما را یک به یک و به نوبت احساس کنند. بررسی جداگانه هر حسگر، به زمان بسیاری نیاز دارد.

به نوشته ایسنا،اگر 1000 حسگر در اختیار داشته باشیم که بررسی هر کدام، به یک میلی‌ثانیه زمان نیاز داشته باشد، کل فرآیند بررسی فقط یک ثانیه زمان خواهد برد. این پوست مصنوعی می‌تواند ارسال سیگنال‌ها را تا 1000 برابر سریع‌تر از عصب‌های پوست انسان انجام دهد.

“تی” افزود: هنگامی که یک فنجان قهوه را لمس می‌کنیم، پوست ما سیگنال‌های الکتریکی را برای پردازش به عضلات و مغز ارسال می‌کند. این اطلاعات از راه عصب‌هایی ارسال می‌شوند که تعداد آنها در بدن هر انسان، بسیار زیاد است و حدود 150 کیلومتر را شامل می‌شوند.

پژوهشگران، پوست مصنوعی را روی انگشت شست یک دست رباتیک آزمایش کردند و دریافتند که این پوست می‌تواند به ربات کمک کند تا فنجان را بدون ریختن قهوه داخل آن بردارد زیرا با برداشتن فنجان، به سرعت آن را احساس می‌کند.

“تی” ادامه داد: این فناوری می‌تواند به ربات‌ها امکان دهد تا مانند انسان‌ها، پوست داشته باشند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟