پوتین واکسن روسی کرونا را نمی زند

  • انتشار: ۶ قوس ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 99773

کاخ کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه واکسن کرونا این کشور را دریافت نخواهد کرد. این در حالی است که مقامات بهداشتی روسیه از اثربخشی ۹۰ درصدی این واکسن خبر داده اند. واکسن کرونا روسیه تاکنون به برخی تزریق شده است.

کاخ کرملین گفت: «کار واکسیناسیون هنوز به طور گسترده آغاز نشده و رئیس جمهور نمی تواند داوطلب دریافت واکسن شود.» سخنگویی به وبسایت بلومبرگ گفته: «این ممکن نیست. شما نمی توانید از واکسنی استفاده کنید که هنوز تأیید رئیس جمهور را ندارد.»

تنها ساعاتی پس از آنکه شرکت آمریکایی فایزر از نتایج امید بخش آزمایش واکسن کرونای خود خبر داد – که اثربخشی این واکسن را بیشتر از ۹۰ درصد نشان داده – روسیه بدون ارائه هیچ پژوهشی واکسن کرونای خود به نام اسپوتنیک وی را اعلام کرد.

به گفته بلومبرگ، مقامات بهداشتی روسیه می گویند واکسن اسپوتنیک وی در آزمایشات اولیه ۹۱/۴ درصد در جلوگیری از ویروس کرونا مؤثر بوده، گرچه نتایج نهایی آزمایش این واکسن هنوز منتشر نشده است.

با این حال، به گفته گاردین، گزارشات قبلی نشان داده این واکسن بیشتر از ۹۵ درصد در میان داوطلبینی که آن را دریافت کرده اند مؤثر بوده است.

این نتایج بر اساس یک آزمایش ۴۲ روزه است بر روی ۲۱ هزار داوطلب که دو دوز از واکسن اسپوتنیک را دریافت کردند و ۲۱ داوطلب که یک دوز واکسن به آن ها تزریق شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟