پوتین: سلاح های هسته ای جدید روسیه به هیچ عنوان قابل رهگیری توسط دفاع موشکی نیست

  • انتشار: ۲۶ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 42100

ولادیمر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشستی با مقامات ارشد نظامی این کشور گفته است که سلاح های هسته ای جدید این کشور به هیج وجه قابل رهگیری از سوی سیستم های دفاع موشکی نیست و این سلاح ها سال ها امنیت روسیه را تضمین می کند.

پوتین رئیس‌جمهور روسیه در نشستی با مقام‌های ارشد نظامی این کشور در شهر سوچی این کشور گفت، تسلیحات جدید روسیه از جمله یک مجموعه از سلاح‌های هسته‌ای جدید امنیت این کشور را برای چندین دهه آینده تضمین خواهد کرد.

رئیس‌جمهور روسیه در ماه مارچ اقدام به معرفی یک مجموعه از سلاح‌های مختلف از جمله تسلیحات هسته‌ای جدید کشورش کرد که به گفته او به هیچ وجه قابل رهگیری از سوی سیستم‌های دفاع موشکی نیستند.

این سلاح‌ها شامل یک موشک بالستیک قاره‌پیمای جدید، یک موشک کروز هسته‌ای با برد جهانی و یک شبه زیردریایی بدون سرنشین با قابلیت حمله به تاسیسات ساحلی با استفاده از کلاهک هسته‌ای بودند.

او همچنین به یکسری سیستم‌های تسلیحاتی قدرتمند دیگر روسیه از جمله سیستم دفاع هوایی و موشکی S-500 که گفته شده قابلیت خنثی سازی اهداف در فضا را نیز دارد،‌ اشاره کرد.

پوتین در این اجلاس گفت: طی سال جاری میلادی بخش هوایی زرادخانه هسته‌ای روسیه قرار است بمب‌افکن‌های مدرن Tu-160 و Tu-90 مجهز به موشک‌های دوربرد کروز مدرن از مدل‌های Kh-101 و Kh-102 دریافت کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟