پوتین دستور خروج نیروهای روسی از سوریه را صادر کرد

  • انتشار: ۲۰ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 34242

ولادیمر پوتین رییس‌جمهوری روسیه دستور خروج نیروهای کشورش از سوریه را صادر کرد. وی گفته است که نیروهای نظامی این کشور به اهدافی که در سوریه می خواستند دست یافتند و از روز سه شنبه این نیروها سوریه را ترک می کنند.

رسانه های روسی گزارش دادند که ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که کشورش از روز سه شنبه خروج نیروهای اصلی خود را از سوریه آغاز خواهد کرد.

وی در یک نشست با حضور وزرای دفاع و امور خارجه این کشور خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم مسئولیتی که به نیروهای مسلح و وزارت دفاع سپرده شده بود، به طور کلی به اهداف مورد نظر دست یافته و بنابراین من به وزارت دفاع‌ دستور می‌دهم که فرایند خروج بخش اصلی نیروهای ما در جمهوری عربی سوریه از روز سه شنبه آغاز شود.

رییس جمهوری روسیه تصریح کرد: نیروهای سوری با مشارکت ارتش روسیه توانسته‌اند به موفقیت‌هایی اساسی در مقابله با تروریسم بین‌المللی دست یابند و از بسیاری جهات ابتکار عمل را در اختیار گرفته‌اند.

رییس‌جمهوری روسیه ابراز امیدواری کرد که تصمیم وی برای خروج نیروهای روسی از سوریه تمامی جناح‌ها را تشویق کند که به سمت حل بحران در این کشور با استفاده از راهکاری مسالمت‌آمیز حرکت کنند.

پوتین اعلام کرد: من از وزارت امور خارجه خواسته‌ام که مشارکت روسیه در سازماندهی فرایند صلح و حرکت به سمت حل بحران سوریه را افزایش دهد.

با این حال، حضور نظامی روسیه در سوریه همچنان ادامه خواهد داشت و ضرب‌الاجل خروج کامل نیروهای روسی هنوز از سوی کرملین تعیین نشده است. در همین راستا، رییس‌جمهوری روسیه تاکید کرد که بخشی از نیروهای این کشور در پایگاه هوایی لاذقیه باقی خواهند ماند.

وی ادامه داد:‌ پایگاه‌های عملیاتی ما از جمله پایگاه طرطوس و حمیمیم به طور عادی به عملیات خود ادامه خواهند داد. آن‌ها باید از خاک و حریم دریایی و هوایی ما حفاظت کنند.

پوتین افزود: بخشی از نیروهای نظامی ما که از قبل هم طی سال‌های گذشته در سوریه فعالیت داشته‌اند، در شرایط کنونی نیز به ایفای نقش مهم خود در رصد برقراری آتش‌بس و ایجاد شرایط پیشبرد فرایند صلح ادامه خواهد داد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟