پنس: آماده پاسخگویی به اقدامات تلافی جویانه روسیه و ایران هستیم

  • انتشار: ۲۷ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 39614

مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا می گوید که کشورش آماده پاسخگویی به اقدامات تلافی جویانه متحدان سوریه مانند روسیه و ایران است.

به گزارش هیل، مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا به خبرنگاران در آمریکای جنوبی گفت، دونالد ترامپ و مشاورانش در حال ارزیابی واکنش نظامی احتمالی سوریه، روسیه یا ایران به دنبال حملات جمعه شب تحت امر آمریکا هستند.

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا گفت “ایالات متحده آماده واکنش برای دفاع از نیروهایش است و شفاف اعلام می‌کنیم، ایالات متحده آمریکا همچنین آمادگی دارد اقدامات دیگری را به روشی مستمر صورت دهد تا اطمینان حاصل کند سوریه متوجه این مساله هست که اگر بار دیگر از تسلیحات شیمیایی استفاده کند، باید بهایی پرداخت کند”.

اظهارات معاون ترامپ یک روز پس از آن مطرح می‌شود که آمریکا در هماهنگی با انگلیس و فرانسه حملاتی علیه سه هدف در سوریه که به زعم آنها به زرادخانه تسلیحات هسته‌ای این کشور مرتبط است، صورت داد.

تجاوز سه‌گانه به خاک سوریه با محکومیت فوری آن از جانب سوریه و متحدانش همراه شد و سه کشور آمریکا و فرانسه و انگلیس به نقض قوانین بین‌المللی و نقض آشکار تمامیت ارضی سوریه متهم شدند. اما پنس که برای شرکت در نشست کشورهای آمریکایی به پرو رفته است، تاکید کرد آمریکا تنها عمل نکرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟