پنتاگون: مرگ ابوبکر البغدادی تأثیری بر کاهش قدرت داعش نداشت

  • انتشار: ۱۶ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 76872

وزارت دفاع آمریکا در گزارشی اعلام کرد که مرگ ابوبکر البغدادی سرکرده داعش تاثیر کمی بر این گروه تروریستی و عملیات‌ آن داشته است.

به نقل از abcnews سازمان اطلاعات دفاعی آمریکا (DIA) و مرکز فرماندهی این کشور (سنتکام) در ارزیابی خود به این نتیجه رسیدند که مرگ ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش، در سال گذشته، ساختار فرماندهی یا عملیاتی این گروه را مختل نکرد.

بنا بر ادعای آمریکا، البغدادی در حمله ۲۶ اکتبر گذشته به محل استقرارش در شمال غربی سوریه که نیروی دلتای ارتش آمریکا آن را انجام داد، کشته شد.

در گزارش پنتاگون که هر سه ماه منتشر می‌شود و تازه‌ترین نسخه آن سه‌شنبه منتشر شد، آمده است: «مرکز فرماندهی آمریکا و آژانس اطلاعات دفاعی، هر دو به این نتیجه رسیدند که مرگ البغدادی در ماه اکتبر، هیچ نتیجه فوری در کاهش توانمندی‌های داعش نداشت. مرکز فرماندهی آمریکا به دفتر بازرس کل وزارت دفاع اعلام کرد به دنبال مرگ ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش، توانمندی‌های این گروه در سوریه ثابت ماند.»

در گزارش بازرس کل در این خصوص آمده است: «یو.اس سنتکام اعلام کرد داعش هنوز منسجم است و ساختار فرماندهی و کنترل، شبکه‌های مخفی شهری دست‌نخورده‌ای دارد و نیروهایش در بیشتر مناطق روستایی سوریه حضور دارند.»

این مرکز فرماندهی اعلام کرد داعش بیشتر در حملات سبک علیه دولت محلی و نیرو‌های کرد هم در عراق و هم در سوریه موفقیت داشته است.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بارها از عملیات کشتن البغدادی به عنوان پیروزی بزرگ یاد کرده است و بارها در سخنرانی‌های خود به آن اشاره کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟