پنتاگون: رهبر داعش تاکنون زنده است و تلاش ها برای از بین بردنش ادامه دارد

  • انتشار: ۱۱ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 16605

مقامات در وزارت دفاع امریکا می گویند؛ با وجود تلاش ها برای کشتن ابوبکر البغدادی، اما وی همچنان زنده است و رهبری گروه داعش را بر عهده دارد.

یک مسئول وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که با وجود تلاش ها برای از بین بردن ابوبکر البغدادی سرکرده ارشد گروه تروریستی داعش، او همچنان زنده است.

پیتر کوک سخنگوی پنتاگون به شبکه “سی ان ان” گفت: فکر می کنیم که البغدادی زنده است و همچنان هدایت گروه داعش را به عهده دارد.

وی افزود: ما هر چه می توانیم برای شناسایی مکان حضور او و از بین بردنش می کنیم. این چیزی است که وقت زیادی برایش اختصاص داده ایم. هر فرصتی را غنیمت خواهیم شمرد تا مجازاتی را که مستحق آن است، دریافت کند.

پیتر کوک گفت: البغدادی اکنون منزوی است زیرا حملات هوایی ائتلاف، فرماندهی داعش را از بین برده است.

وی افزود: برای البغدادی، یافتن مستشاران یا افراد مورد اعتماد که بتواند با آنها صحبت کند، دشوار است زیرا بسیاری از آنها دیگر وجود ندارند.

وزارت خارجه آمریکا در دسامبر جاری 25 میلیون دالر پاداش برای هر کسی که اطلاعاتی درباره البغدادی بدهد که به دستگیری وی منجر شود، در نظر گرفت.

پاداش قبلی وزارت خارجه آمریکا که در سال 2011 میلادی تعیین شده بود، 10 میلیون دالر بود. اما اخیرا پاداشی 25 میلیون دالری برای وی تعیین شد.

یک مسئول آمریکایی گفت: آمریکا “در هفته های اخیر” اطلاعاتی درباره “تحرکات” البغدادی داشت؛ اما اطلاعات بیشتری درباره مکان حضور او بدست نیامده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟