پمپیو: پس از ارزیابی توافقنامه صلح، آن را امضا می کنیم

  • انتشار: ۱۶ سنبله ۱۳۹۸
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 68944

«مایک پمپئو» وزیر خارجه امریکا در مصاحبه با یک رسانه امریکایی به نام «دیلی سیگنال» تاکید کرده که امریکا می‌خواهد با امضای توافقنامه صلح با طالبان، جنگ جاری در افغانستان به پایان برسد.

او افزود که امریکا کدام توافقنامه مسخره را امضا نخواهد کرد؛ بلکه این توافقنامه کاملاً ارزیابی می‌شود و پس از حصول اطمینان و تایید رییس جمهور ترمپ امضا خواهد شد.

به گفته او، پس از امضای توافقنامه صلح با طالبان، رییس جمهور ترامپ تصمیم خواهد گرفت که به چه اندازه نیروهای امریکایی از افغانستان بیرون شوند و چه تعداد نیروها در افغانستان باقی خواهند ماند.

این در حالی است که چندی پیش روزنامه تایمز امریکا گزارش داده بود که مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا تمایل ندارد توافقنامه صلح با طالبان را امضا کند.

این روزنامه، احتمال عدم پایبندی طالبان به این توافقنامه را یکی از دلایل بی علاقگی پمپئو به امضای توافقنامه صلح امریکا و طالبان، خوانده بود.

پیش از این چندین تن از سناتوران و 9 تن از سفیران پیشین امریکا در کابل نیز هشدار داده بودند که طالبان به این توافقنامه عمل نخواهد کرد و افغانستان پس از خروج نیروهای امریکایی به جنگ داخلی خواهد رفت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟