در پشت صحنه جنگ طالبان و داعش چه میگذرد؟

  • انتشار: ۲۹ قوس ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 11834

روزنامه دیلی‌میرر در گزارشی با عنوان «نیروهای ویژه طالبان در حال مبارزه با داعش هستند؛ چرا این ۲ گروه مهم تروریستی در حال جنگ با یکدیگر هستند؟»، نوشت: طالبان و داعش ۲ گروه از وحشتناک‌ترین گروه‌های تروریستی در جهان محسوب می‌شوند.

اما در حال حاضر، طالبان و داعش در حال نبرد خونین در افغانستان علیه یکدیگرند.

در این گزارش آمده است: گفته می‌شود هزاران جنگجوی طالبان از تجهیزات پیشرفته‌تری بهره می‌برند و بهتر از دیگر شبه‌نظامیان گروه طالبان آموزش دیده‌اند و تنها هدف آنها نابود کردن شورشیان داعش است.

بنابر این گزارش، داعش و طالبان در ژانویه سال ۲۰۱۵ علیه یکدیگر اعلان جنگ کردند.

شبکه تلویزیونی بی.بی.سی گزارش داد:گروه طالبان، شورشیان داعش را تهدیدی واقعی برای استیلای و برتری خود در منطقه می‌داند.

شورشیان داعش می‌گویند گروه طالبان باید با این گروه بیعت کند. داعش ادعا می‌کند روزانه شماری از اعضای طالبان از این گروه جدا می‌شوند.

صدها جنگجو از هر ۲ طرف در حال حاضر در درگیری‌ها کشته می‌شوند و بدین ترتیب، شرایطی بسیار وحشتناک در افغانستان ایجاد شده است.

یک شورشی سابق که از داعش فرار کرده است، اعلام کرد شورشیان داعش در حال حاضر شهرهای اروپایی را به انجام حملات هماهنگ تهدید می‌کنند.

این جنگجوی سابق داعش که «هری اس» نام دارد، اخیراً از این گروه در سوریه جدا شد و در حال حاضر تحت بازجویی مقامات آلمان قرار دارد.

هر اس می‌گوید از وی به همراه دیگر جنگجویان این سوال پرسیده شد که آیا «جهاد را به کشور زادگاهش خواهد برد یا خیر؟»

اشپیگل گزارش داد وی به پلیس آلمان گفت: آنها چیزی را می‌خواهند که همزمان در چند مکان اتفاق بیفتد.

وی افزود: آنها به ما گفتند تنها چیزی که بدان نیاز دارید یک چاقوی بزرگ است تا به خیابان‌ها بروید و با آن با هر کسی که با شما رو به رو شد حمله کنید.

داعش روز گذشته علیه عربستان سعودی اعلان جنگ کرد. این اعلان پس از آن رخ داد که عربستان سعودی ادعا کرد یک نیروی نظامی را با هدف نابودی داعش ایجاد کرده است.

انتشار ویدئویی جدید از سوی داعش نشان می دهد جهادگران مختلف داعش، عربستان سعودی را به پیوستن به ائتلاف «صلیبیون» متهم کرده‌اند.

این جنگجویان در این ویدئو بارها از عربستان سعودی خواستند برای مبارزه با آنها به سوریه بیاید. در پایان این ویدئو مردی که ادعا می‌کند یک هماهنگ کننده سعودی است، از ناحیه صورت هدف اصابت گلوله قرار می‌گیرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟