دفتر طالبان در قطر، علیه منافع ملت افغانستان

  • انتشار: ۲۱ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: بازار شایعات
  • شناسه مطلب: 14782
دفتر سیاسی طالبان

افتتاح دفتر طالبان در قطر، از همان ابتدا یک اشتباه بزرگ بود و متاسفانه هنوز تداوم یافته است.

افتتاح این دفتر برای طالبان در سال ۱۳۹۲، تنها ایجاد یک دفتر نبود بلکه به نوعی از نظام امارت اسلامی نمایندگی می کرد و از همان ابتدا اینگونه تداعی می نمود که گروه تروریستی طالبان خود را یک دولت دانسته و رسما فعالیت های سیاسی خود را از این مجرا پیگیری می کند.

متاسفانه همینگونه نیز شد و حکمت افتتاح این دفتر که فقط برای پیگیری امور صلح خوانده میشد اکنون به حاشیه رفته و طالبان رسما در آن، فعالیت سیاسی می کند.

از نخستین روزهای افتتاح دفتر طالبان در قطر گفته میشد که این دفتر فقط به منظور پیشبرد امور مربوط به صلح است و آن نیز تحت نظر دولت افغانستان خواهد بود و طالبان از این مجرا هیچگونه فعالیت سیاسی نخواهد داشت اما این حرف و حدیث ها رنگ و بوی واقعیت نگرفت و اکنون طالبان فعالیت هایی خارج از موضوعات صلح در آن انجام می دهد.

به نظر می رسد اقدام دولت برای ایجاد این دفتر برای طالبان نه تنها منفعتی برای مردم افغانستان نداشته است، بلکه موجب شده که گروه طالبان با آن سابقه جنایات از آن بهره مند شده و به نوعی دولت خودخوانده خود را از این طریق ساماندهی و تقویت کند.

متاسفانه بسیار بعید به نظر می رسد که دولت اقدام به تعطیلی دفتر طالبان نماید اما لااقل لازم است دولت افغانستان نظارت بیشتری بر فعالیت های دفتر طالبان داشته باشد و اجازه ندهد گروه جنایتکار طالبان فعالیت های خرابکارانه خود را از این طریق تقویت کرده و فعالیت دیگری غیر از امور صلح داشته باشد.

نویسنده: سید مصطفی موسوی

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟