پر پشت کردن ریش با راهکارهای خانگی و طبیعی

  • انتشار: ۲۹ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 78419

آیا شما هم دغدغه پر پشت کردن ریش دارید؟ اگر چنین است خواندن این مقاله ازسرویس اطلس پلاس را از دست ندهید.

خیلی از آقایان از ریش خود ناراضی هستند چرا که ریش کم پشت دارند. برخی به دلیل ارثی بودن ریش شان کم پشت است و برخی نیز با ریزش ریش مواجه هستند.راهکارهایی برای پر پشت کردن ریش وجود دارد که شاید به دردتان بخورد.

برخی از آقایان با مراجعه به پزشک و مصرف دارو ریش خود را پر پشت می کنند و برخی نیز با ماسک و راهکارهای خانگی. در این مقاله می خواهیم برای شما راهکارهای خنگی برای پر پشت کردن ریش را شرح دهیم. با ما همراه باشید.

پر پشت کردن ریش

پر پشت کردن ریش با راهکارهای خانگی و طبیعی

استفاده از روغن نارگیل و رز ماری

یکی از راه ای پر پشت کردن ریش استفاده از روغن نارگیل و رز ماری می باشد. به این صورت که یک قاشق نارگیل را با دو قطره روغن رز ماری ترکیب کرده و روی ریش و سبیل خود بمالید وبعد از مدت مان ۱۵ الی ۵۲۰ دقیقه صورت خود را بشویید. برای اینکه نتیجه زودتری بگیرید بهتر است سه مرتبه در هفته از این ترکیب استفاده کنید.

روغن نارگیل باعث آب رسانی به پوست می کند و در نتیجه فولیکول های موجود در مو را تقویت کرده و باعث رشد ریش و سبیل می شود.

استفاده از روغن آرگان و اسطوخودوس و رز ماری

یکی دیگر از گزینه ها برای پر پشت کردن ریش استفاده از روغن آرگان طبیعی می باشد به این صورت که دو قاشق غذا خوری روغن آرگان را با هفت قاشق روغن اسطوخودوس و ۵ قاشق روغن رز ماری ترکیب کرده و حسابی مخلوط کنید و بر روی ریش و سبیل خود بمالید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بر روی صورت تان بماند. بعد از این مدت زمان صورت تان را بشویید.

روغن آرگان که به آن طلای مایع هم گفته می شود یک محصول ارگانیک و طبیعی می باشد که از هسته های میوه درخت آرگان مراکش استخراج می شود. از روغن آرگان علاوه بر تقویت ریش و سبیل نیر برای بهبود سلامت پوست و مو و ناخن ها نیز استفاده می شود.

روغن اسطوخودوس نیز یکی از روغن های طبیعی می باشد که علاوه بر رفع علائم کم پشتی ریش و سبیل برای بهبود مشکلات گوارشی و عصبی نیز موثر می باشد. از طرفی از روغن اسطوخودوس نیز که باعث لطافت و نرمی آن می شود نیز استفاده می کنند.

روغن اسطوخودوس قدرت مرطوب کنندگی بالایی دارد و تاثیر زیادی در فعال کردن بافت های سلولی پوست دارد.

ترکیب لیمو و دارچین

برای درست کردن این ترکیب برای پر پشت کردن ریش خود کافی است یک قاشق چای خوری پودر دارچین را با دو قاشق چای خوری آب لیموی تازه مخلوط کرده و روی ریش و سبیل خود بمالید. به مدت زمان ۲۰ دقیقه استراحت دهید و سپس صورت خود را بشویید.

برای اینکه نتیجه بهتر و مطلوبی بگیرید بهتر است در هفته دو بار از این روش استفاده کنید.

دارچین باعث تحریک رشد موها می شود و رشد مو را تحریک می کند چرا که گردش خون را در بدن بهبود می دهد و باعث می شود ریشه مو و پوست سر مواد مغذی را دریافت کند که باعث داشتن موهای سالم و زیبا می شود.

لیمو ترش به خاطر ویتامین c که در آن موجود است نیز برای پر پشت کردن ریش مناسب می باشد. علاوه بر آن می توان در لیمو ترش به عنوان کمک کننده به جوان سازی پست خود برای رفع چین و چروک صورت استفاده کنید.

حال که با مواردی از روغن های گیاهی و طبیعی برای پر پشت کردن ریش آشنا شدید بهتر است نکاتی کلی را در این مورد بدانید.

نکاتی درباره پر پشت کردن ریش

۱ـ به مواد غذایی خود توجه کنید: برای اینکه ریش خود را پر پشت کنید و ریش خوبی داشته باشید بهتر است توجه ویژه ای به مواد غذایی که مصرف می کنید داشته باشید. سعی کند مواد غذایی را مصرف کنید که حاوی پروتئین باشد مثل انواع لوبیا ( لوبیا قرمز، چیتی، سفید و …) چرا که پروتئین به تقویت رشد و پر پشت کردن ریش و سبیل کمک می کند.

علاوه بر پروتئین موجود در مواد غذایی باعید مواد غذایی مصرفی شما شامل ویتامین A، C و E نیز باشد چرا که این ویتامین ها باعث افزایش گردش خون در صورت و به تقویت فولیکول های مو کمک کرده و باعث رشد ریش و سبیل می شود.

سعی کنید از انواع و اقسام میوه ها و سبزیجات نیز مصرف کنید چرا که حاوی مقادیر زیادی مواد معدنی و ویتامین هستند که به رشد ریش و سبیل کمک می کنند.

۲ـ ورزش کنید: برای پر پشت کردن ریش خود سعی کنید روزانه حداقل ۲۰ دقیقه ورزش انجام دهید چرا که انجام ورزش منظم باعث افزایش گردش خون در بدن و پوست و صورت می شود در نتیجه باعث رشد و پر پشت کردن ریش و سبیل می شود.

۳ـ آب زیاد بنوشید: یکی دیگر از نکاتی که باید رعایت کنید تا به ریش پر پشتی داشته باشید این است که در طول روز آب زیادی بنوشید چرا که نوشیدن آب زیاد باعث آب رسانی پوست صورت شده و فولیکول های مو را تحریک می کند. در نتیجه باعث افزایش رشد و پر پشت کردن ریش و سبیل می شود.

توصه مختصصان تغذیه برای افزایش رشد مو، سبیل و ریش این است که در طول روز آب زیادی را مصرف کنید.

۴ـ خواب کافی داشته باشید: سعی کنید خواب کافی داشته باشید چرا که یکی از عوامل مهم برای پر پشت شدن ریش و رشد مو می باشد. خواب کافی باعث می شود که سلول های پوستی خود را ترمیم بازسازی کند. علاوه بر آن خواب کافی به درمان استرس و اضطراب نیز کمک می کند که یکی از عوامل مهم در ریزش موی ریش و سبیل آقایان می باشد.