پر مطالعه ترین کشور جهان کدام است؟

  • انتشار: ۲ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 75328

سرانه مطالعه میانگین زمانی است که یک فرد در طول شبانه روز به خواندن کتاب، مجله، روزنامه و … اختصاص می دهد. اینکه چه کشوری در جایگاه پر مطالعه ترین کشور جهان قرار دارد موضوع این مقاله اطلس پلاس است.

پر مطالعه ترین کشور جهان طبق آمار فرهنگ جهانی

آماری که مربوط به مرجع آمار فرهنگ جهانی می‌شود به شکل چارتی ارائه شده است که با توجه به آن مردم کشور هند به طور متوسط ده ساعت و چهل و دو دقیقه در هفته مطالعه می‌کنند.

بعد از مردم هند، تایلندی‌ها با نُه ساعت و بیست و چهار دقیقه در هفته در رده دوم این تقسیم بندی قرار دارند. در قیاس با این دو کشور، انگلیس با سرانه مطالعه پنج ساعت و هجده دقیقه در هفته در انتهای این رده بندی قرار دارند.

این آمار در آلمان در حدود ۵ ساعت و چهل و دو دقیقه در هفته می‌باشد. پس بر طبق این آمار می توانیم از کشور هند به عنوان پر مطالعه ترین کشور جهان نام برد.

پر مطالعه ترین کشور جهان

تحقیقاتی در دانشگاه ملی استرالیا و دانشگاه نوادای آمریکا بر سطح مطالعه افراد در کشورهای مختلف انجام شده است.
این پژوهش بر روی افرادی که در سنین ۲۵ تا ۶۵ سال داشتند انجام شد. از آنها در مورد تعداد کتاب هایی که در منزل خود و در سن ۱۶ سالگی داشتند سوال شد.

نتایج نشان داد که به طور متوسط مردم استونی ۲۱۸ کتاب در هر خانه داشته اند و حدود یک سوم از مردم پاسخ دهنده اهل استونی اعلام کردند که در سن ۱۶ سالگی بیشتر از ۳۵۰ کتاب در خانه داشته اند.

علاوه بر این، پژوهش نشان داد کسی که کتاب‌های بیشتری در خانه خود داشته، حتی اگر آن را مطالعه هم نکرده است، نتایج تحصیلی متفاوت و مثبتی بر شخص داشته است.

طبق این آمار می توان کشور استونی را پر مطالعه ترین کشور جهان نام برد.

در ادامه می‌توانید لیست ۱۵ کشوری که مردم آن بیشتر از دیگر کشورها علاقه‌مند به کتاب و کتاب خوانی هستند را ببینید:

  • جمهوری استونی که به ازای هر خانه در سن ۱۶ سالگی ۲۱۸ کتاب وجود داشت.
  • کشور نروژ ۲۱۲ کتاب
  • جمهوری چک ۲۰۴ کتاب
  • کشور دانمارک ۱۹۲ کتاب
  • کشور روسیه ۱۵۴ کتاب
  • کشور آلمان ۱۵۱ کتاب
  • کشور استرالیا ۱۴۸کتاب
  • کشور انگلیس ۱۴۳ کتاب
  • کشور کانادا ۱۲۵ کتاب
  • کشور فرانسه ۱۱۷ کتاب
  • کشور آمریکا ۱۱۴ کتاب
  • کشور ایرلند ۱۰۷ کتاب
  • کشور ژاپن ۱۰۲ کتاب
  • کشور بلژیک ۹۵ کتاب
  • کشور شیلی ۵۲ کتاب
پر مطالعه ترین کشور جهان

مطالعه چیست

مطالعه به نوعی کسب آگاهی و دانش است که زیرساخت توسعه و پیشرفت یک جامعه به شمار می‌رود که می‌تواند دو جنبه کمی و کیفی را در بر بگیرد.

جنبه کمی مطالعه مدت و مقدار مطالعه را در زمان مشخص نشان می‌دهد. قسمت کیفی مطالعه مقدار یادگیری و بخاطر سپاری مطالب، تجزیه و تحلیل و همچنین بسط معنایی و کاربردها را شامل می‌شود.

کتاب میتواند یک دریچه به سوی جهان علم و مطالعه باشد، مطالعه آن دسته از استعدادهای خدادادی را که در مسیر تکامل قرار دارند پرورش می‌دهد.

این تعریف که سرانه مطالعه مدت زمان مطالعه فرد است شاید تعریفی عمیق نباشد. می‌توان به جای زمان مطالعه تعداد کتاب هایی که توسط او خوانده شده یا تعداد صفحاتی که خوانده است را جزء سرانه مطالعه دانست.

در ساده ترین حالت می‌توانیم میزان مطالعه افراد یک جامعه را در یک مدت با هم جمع کرده و بر تعداد افراد آن جامعه و تعداد روزهای مد نظر تقسیم کنیم.

برای اندازه گیری سطح مطالعه و اینکه بتوان به نام پر مطالعه ترین کشور جهان پی برد، یک جامعه آماری در نظر می‌گیرند، متوسط مطالعه ای که در آن صورت می‌گیرد را محاسبه می‌کنند و به کل جامعه تعمیم می‌دهند.

البته دیگر عوامل همچون تیراژ کتاب‌ها نیز بر این آمار تأثیر می‌گذارد. و همچنین پایین بودن سرانه مطالعه بر تولیدات فرهنگی نیز اثر گذار است.

این بسیار واضح است که پیشرفت و ترقی کشورها به مطالعه و کتابخوانی مدیون است. زیرا مطالعه است که باعث رسیدن به سطوح بالای علمی شده و تأثیر به سزایی بر سرنوشت انسان‌ها دارد.

دانش و آگاهی انسان امری اکتسابی است و دانشی که امروز کسب می‌شود می‌تواند اندوخته‌ای باشد برای نسل‌های بعدی. این نشان‌دهنده اهمیت مقولۀ مطالعه است.

مشکل افت فرهنگی و عدم مطالعه در اکثر کشورهای جهان موضوعی قابل تأمل است. کتاب می‌تواند به عنوان برتری فرهنگی برای هر کشور محسوب شود. همچنین شاخص‌ترین وسیله تبادل و انتقال افکار جوامع بشری به حساب می‌آید.

برای دانستن اینکه پر مطالعه ترین کشور جهان کدام است باید تعداد مطالعه کنندگان هر کشور و سرانۀ مطالعه در کشورهای مختلف را مورد بررسی قرار داد.

تعداد و میزان مطالعه کنندگان هر کشور نشانگر میزان رشد عقلی در آن جامعه است. این روش در نوع خود یک راه بی نظیر برای شناخت خود و جهان است.

مطالعه را می‌توان یکی از مؤثرترین ابزارهای تعلیم و تربیت مدرن بر روح انسان دانست. این مقوله از دیگر رسانه ها عمیقتر و ریشه دار تر است و حتی گاهی باعث دگرگونی شخصیت در افراد نیز می‌شود.

با وجود راه های ارتباط جمعی فراوان، مطالعه و کتاب همچنان از جایگاه ویژه‌ای در دنیای مدرن امروز برخوردار هستند و یکی از مهم ترین وسایل انتقال اطلاعات و تعلیم و تربیت در جهان محسوب می‌شوند.

فواید یک مطالعه خوب

اگر بتوانیم به صورت اصولی به مطالعه بپردازیم می‌تواند فواید فراوانی به همراه داشته باشد.

غلبه بر استرس

بر اساس برخی تحقیقات، مطالعه می‌تواند به کم شدن استرس کمک کند. در مقایسه با دیگر مواردی که باعث کاهش استرس می‌شوند، مطالعه کمک بیشتری در کاهش این حالت اضطرابی دارد.

با انجام آزمایش بر روی تعدادی از افراد که دچار استرس بودند، مطالعه در مقایسه با پیاده روی، گوش دادن به موسیقی و نوشیدن قهوه توانسته بود به کاهش استرس آنها کمک چشم‌گیری کند.

درمان بیخوابی

مطالعه یکی از راه‌کارهای مؤثر برای رسیدن به آرامش و آمادگی برای قبل از خواب است. خواندن کتاب و مطالعه در نور کم این پیام را به مغز می‌رساند که زمان خواب و استراحت است و به شروع این فرآیند اقدام می‌کند.

تقویت کارکرد مغز

مطالعه باعث باهوش‌تر شدن فرد می‌شود، بعد از مطالعه شاهد تغییرات مثبتی در کارکرد مغز خود خواهیم بود. دانشمندان دریافته‌اند که ارتباطات و مطالعات مفید باعث بهبود کارکرد مغز و تغییرات عصبی در حافظه می‌شود.

همچنین مطالعه باعث می‌شود فردی که دچار افسردگی است سلامتی خود را بازیابد، لطافت و مهربانی را به انسان هدیه می‌دهد. مطالعه کوششی هدفمند برای غلبه بر مشکلات است.

مطالعه باعث تقویت توانایی های حافظه و تفکر شده، موجب بالا رفتن دایره لغات می‌شود. تقویت مهارت های نوشتن از دیگر فواید مطالعه زیاد است.