پرچاوی برق در خانه های مردم کابل، تا 50 درصد بیشتر می شود

  • انتشار: ۵ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 27196
تولید برق

مسئولان در اداره برق افغانستان در کابل می گویند که به دلیل گرم شدن هوا و کاهش آب دریای کابل برق ادارات دولتی 30 درصد، برق مربوط به خانه های مردم تا 50 درصد و اطراف کابل 70 درصد کمبود برق را تجربه خواهند کرد.

مجیب‌الرحمان مومند رییس اداره برق کابل، در نشستی که از سوی عبدالله عبدالله رییس اجرایی کشور به منظور حل مشکل نوسانات برق در شهر کابل برگزار شده، گفته است: «با گرم شدن هوا و کاهش آب دریای کابل، همه‌ ساله مشکل نوسانات وجود دارد، به این دلیل برق ۱۷ لین عمومی به صورت موقت قطع می‌گردد.» وی هم‌چنین افزوده است: «برق ادارات دولتی ۳۰ درصد، از مردم ۳۰-۵۰ درصد و اطراف کابل ۷۰ درصد پرچاوی دارند.»

هم چنین قدرت‌الله دلاوری رییس شرکت برشنا، می‌گوید که ۲۶۵ میگاوات برق وارداتی و ۱۵ میگاوات برق از بند سروبی وارد کابل خواهد شد، اما میزان تقاضا به این شهر به شش‌صد میگاوات می‌رسد.

به گفته وی، برای حل مسئله قطع نوبتی و کمبود برق در پایتخت باید کمبود انرژی برق رفع شود.

در این نشست عبدالله عبدالله ضمن ارزیابی مسئله قطع نوبتی و کمبود برق در پایتخت گفت که شرکت برشنا باید برای حل این مشکل روی تکمیل شدن پروژه‌های تقویتی به ویژه تولید انرژی آفتابی در پایتخت بیشتر تمرکز کند.

به گفته رئیس اجرایی حکومت، تطبیق و تکمیل پروژه‌های تولید انرژی برق برای رفع نیازمندی‌های شهروندان کابل و سایر ولایات از اولویت‌های حکومت وحدت ملی می‌باشد و به این مسائل بیشتر توجه می‌شود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟