پروژه نیل تا فرات اسرائیل

  • انتشار: ۲ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: بین المللدیدگاه
  • شناسه مطلب: 86498

یهودی ها، در صدد ارتقای دولت شان به حکومت وسیعی است که از نیل تا فرات را شامل خواهد شد؛ آنها معتقدند که داوود و سلیمان نبی، در این محدوده حکم روایی داشته اند. چنان که در سفر تکوین ۱۵/۱۸ آمده است «ما باید این محدوده زمین را از دریای مصر تا دریای بزرگ فرات را به دست آوریم»… هم چنان که بنیانگذار صهیونیسم هرتزل، نقشه حکومت اسرائیل را از نیل تا فرات نقشه کشی کرده است.

اسرائیل برای ایجاد یک دولت قوی، به دنبال تغییر نقشه شرق میانه هستند و صلح قطعا در این وضعیت، اقدام مناسبی برای اجرای پروژه آنها نیست زیرا جنگ های که اسرائیل به راه انداخته است یا در آینده جنگ های دیگری شعله ور خواهند کرد، همین جنگ ها شرایطی مناسبی برای اجرای قدم به قدم طرح نیل تا فرات است… تجربه شده است که در طی همین جنگ ها بود که ساکنان آنها مجبور به ترک دیار شدند و نقشه ها عوض شد و محدوده زمین دولت اسرائیل، بزرگ تر شد. در سال ۱۹۴۸ میلادی، اقدامات تروریستی که اسرائیل مرتکب شد، هزاران فلسطینی خانه، کار و زمین های شان را گذاشتند و از آنجا مهاجرت کردند. این کار وحشیانه و تروریستی آنان هیچ توجیهی نداشت جز این که دولت اسرائیل، محدوده اش بیشتر شد و سرزمین های فلسطینی ها را غصب و تصرف کردند…یعنی زمین های تحت حاکمیت اسرائیل، توسط جنگ ها به تصرف آنها در آمده است.

دولت اسرائیل، تنها دولتی در دنیاست که محدوده اراضی آن مشخص نیست یعنی حدود سرزمین اسرائیل، رسما معین نشده است و برای همین است که در تلاش توسعه ای آن در حال و آینده هستند.

اسرائیل، با اشغال و تصرف زمین های جولان از سرزمین سوریه، سینا از مصر و بخشی از زمین های لبنان و اردن، توانستند در موقعیتِ هلال خصیب (هلال حاصلخیز و سرزمین تمدنی) قرار بگیرند.

جنگ های خاور میانه در واقع، در محور همین پروژه دولت بزرگ خیالی اسرائیل می چرخد. و اسرائیل قصد دارد در مقابل دولت هایی که مقابل این تطبیق این پروژه می ایستند، مقابله کند و در سال اخیر، اقداماتی را برای اجرای دولت بزرگ شان انجام دادند که عبارتند از:

  • اعلان قدس به عنوان پایتخت دولت اسرائیل
  • اقرار امریکا مبنی بر این که سرزمین جولان حق اسرائیل است
  • در همین نزدیکی ها، بخش غربی را نیز ضمیمه دولت شان خواهند کرد. این ها – علی رغم اهمیت آن – شکل ظاهری این پروژه شوم اسرائیلی است در حقیقت آنها قصد تسلط بر تمام کره زمین را دارند.

بخشی از مقاله ی یکی از نویسندگان عرب
برگردان: علی ظفر یوسفی.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟