پرونده های فساد شوهر سفیر، بروی میز محکمه

  • انتشار: ۲۳ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 20744

حدود یک ماه بعد از بازداشت عبدالغفار داوی، شوهر شکریه بارکزی سفیر افغانستان در ناروی، دادستانی کل می گوید که بخش اول پرونده وی که شامل پرداخت نکردن مالیات، تمرد از حکم محکمه و فریب کاری می شود به محکمه ذیصلاح سپرده شده است.

جمشید رسولی، سخنگوی دادستانی کل به پژواک گفته است که به دلیل انواع اتهام های وارد شده علیه عبدالغفار داوی، رسیدگی به پرونده وی به دو بخش تقسیم شد و بررسی بخش نخست آن تکمیل شده است.

وی گفت که نتیجه بررسی های دادستانی در بخش اول که شامل اتهام هایی چون نپرداختن مالیات، تمرد از حکم محکمه و فریب کاری می شود به محکمه ذیصلاح سپرده شده است و تحقیقات در مورد بخش دوم که شامل جرایم فساد اداری می شود جریان دارد.

رسولی افزود که دادستانی کل مصمم است تا به زودی بعد از تکمیل تحقیقات در این زمینه، دومین بخش را نیز به محکمه ارسال نماید تا محکمه مطابق با آن اقدام کند.

بر پایه سند مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه فساد اداری، عبدالغفاری داوی، ۲۳ ماه حوت سال ۱۳۹۵ به حکم این مرکز به اتهام فریب کاری بازداشت شد و به زندان پلچرخی منتقل گردید.

گفته می شود؛ اتهام های مطرح شده علیه داوی را شامل ۳۲ میلیون دالر بدهکاری به کابل بانک، خیانت به شرکت هوایی دولتی آریانا، ۱۵ میلیون دالر بدهکاری به وزارت مالیه، نپرداختن یک میلیون دالر کرایه” دیوتی فری” (دوکان های داخل میدان هوایی کابل)، هفت میلیون و ۵۰۰ هزار دالر بدهکاری به شرکت خصوصی “احمدزی گروپ”، ۱۰ میلیون دالر بدهکاری به شرکت خصوصی” میهن پطرولیم”، چهار میلیون دالر بدهکاری به شرکت خصوصی” گلوبل آیل” و ۱۰ میلیون دالر بدهکاری به میوند بانک، افغان یونایتد بانک و پشتنی بانک بیان کرد که در مجموع ۷۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دالر می شود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟