پرواز دوباره هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در مناطق قبایلی پاکستان

  • انتشار: ۸ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیبین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 18713

رسانه های پاکستان گزارش دادند بعد از مدت ها هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی دوباره در مناطق قبایلی پاکستان به ویژه منطقه «کرم ایجنسی» به پرواز درآمده‌اند که این موضوع موجب نگرانی مردم محلی شده است.

به گزارش دیلی پاکستان، با اینکه هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی هیچ منطقه‌ای را بمباران نکردند اما مردم محلی از پروازهای مشکوک آنها در ناحیه «لوئر کرم» و «بگن» واقع در کرم ایجنسی احساس خطر می‌کنند.

هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در گذشته مواضع شبکه «حقانی» را در منطقه کرم ایجنسی که نزدیک مرز افغانستان است هدف قرار دادند که در این عملیات 3 شبه‌نظامی کشته شدند.

بعد از اعتراض شدید پاکستان مدت‌ها است که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی بر فراز آسمان مناطق قبایلی این کشور به پرواز در نیامده‌اند.

حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به پاکستان که پس از به قدرت رسیدن باراک اوباما در سال 2009 افزایش قابل ملاحظه‌ای یافت باعث مرگ شمار زیادی از غیرنظامیان شده بود.

این موضوع موجب اعتراضات پی در پی مقامات اسلام‌آباد شده و احساسات ضد آمریکایی را در این کشور به‌شدت افزایش داد.

پرواز هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در سال گذشته میلادی در مرز بین افغانستان و پاکستان باعث شد، تا ملا اختر منصور رهبر سابق طالبان شناسایی و سپس توسط همین نوع هواپیماها هدف قرار گرفت و از بین رفت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟