پرندگان انتحاری داعش، نگرانی جدید صنعت هوایی

  • انتشار: ۲۵ قوس ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 11790

گروه تروریستی داعش تصمیم دارد با استفاده از پرندگان انتحاری، روشی جدید را در مقابله با هواپیماهای جنگی به کار گیرد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از العالم، یکی از حساب های رسمی هواداران داعش در تلگرام، این تصمیم داعش را تحت عنوان «راهکار جدید برای سرنگون کردن جنگنده‌ها» تشریح کرد.

به نوشته سایت آمریکایی ووکاتیو، این طرح داعش برای حمله به جنگنده ها، ممکن است در ابتدا ساده‌لوحانه به نظر برسد، اما با بررسی در جزئیات آن، مشخص می شود که طرحی قابل اجرا و نگران‌کننده است، به ویژه آن که در این طرح به انواعی از پرندگان و مواد منفجره اشاره شده که انتقال آن به مناطق تحت اشغال داعش سخت نیست.

خلاصه این طرح عبارت است از نصب کمربندهای انفجاری کوچک و قابل حمل بر روی پرندگانی که در ۶ مرحله برای هجوم به هواپیماهای جنگی آموزش دیده و به یک «انتحاری» تمام عیار تبدیل شده اند.

مبتکر این طرح، برای استفاده در کمربندهای انفجاری پرندگان، مواد منفجره ای از نوع “یوریا” را پیشنهاد داده است؛ همان که داعش در منفجر کردن ایرباس ۳۲۱ روسی بر فراز سینای مصر به کار گرفت.

به ادعای صاحب این طرح، بررسی های کافی برای اجرایی کردن آن انجام شده و برای این کار دو نوع پرنده شاهین و عقاب خالدار انتخاب شده اند.

گفتنی است، داعش پیش از این هم حیوانات را برای انجام عملیات انتحاری به کار گرفته و برای حمله به جنگنده ها، از بالن های بمبگذاری شده استفاده کرده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟