پدیکور چیست ؟ [سیر تا پیاز پدیکور پا برای افراد تازه کار]

  • انتشار: ۳۰ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 78742

پدیکور یکی از انواع ترفندهای آرایشی و زیبایی است که در سالهای اخیر طرفداران زیادی را در میان خانم ها و آقایان پیدا کرده است، در این مقاله با موضوع پدیکور چیست شما را با نکته هایی برای پدیکور حرفه ای آشنا می کنیم.

پدیکور؛ تکنیک ها و فواید آن

سوال اولیه این است که اصلا پدیکور چیست و پاسخ کاملا ساده است، پدیکور ناخن یکی از درمان های آرایشی رایج برای ناخن های پا است که شباهت زیادی با مانیکور دارد و به سبب زیبایی و طروات و لطافتی که به پاها می دهد در سراسر جهان محبوبیت زیادی دارد، کلمه پدیکور از یک واژه ی لاتین گرفته شده است که به معنی «پا» و «کورا» به معنی مراقبت می باشد.

پدیکور چیست ؟!

پدیکور یک درمان زیبایی است که برای جلوگیری از اختلالات ناخن ها و بیماری های پا به کار می رود و جزو یکی از راههای مطمئن و عالی برای مراقبت از پاها به شمار م یرود، معمولا کسانی که از مشکلات پوستی رایج در پاها رنج می برند و یا حتی کسانی که به زیبایی و نرمی و سلامتی پاهایشان اهمیت می دهند می توانند از پدیکور به عنوان مراقبت کننده و درمان کننده مشکلات پاها استفاده کنند.

پدیکور چیست

بواسطه استفاده از پدیکور و مراقبت از ناخن های پا، و جلوگیری از مشکلات ناخن های شکننده و همچنین جلوگیری از رشد میکروب ها پاهایی زیبا و بدون هرگونه مشکلی خواهید داشت. بعلاوه که پدیکور سبب می شود که علاوه بر داشتن پاهایی زیبا افزایش تمرکز و احساس آرامش بیشتری داشته باشید.

در پاسخ به این سوال که پدیکور چیست می توان گفت که بوسیله پدیکور گوشت های اضافی اطراف نااخن ها گرفته می شود و پوسته های اضافه کف پا نیز که در بسیاری از موارد خیلی آزاد دهنده می باشد، برطرف خواهند شد.

پدیکور در حالت سنتی خود معمولا با حمام درمانی و قرار دادن پاها در آب گرم آغاز می شود، در ادامه هنگامی که پاها به اندازه مورد نیاز در آب گرم خیس می شوند با نمک و سایر مواد معدنی دیگر پاها ماساژ دریافت می کند و پس از این مرحله و خشک شدن پاها بوسیله حوله تمیز با روغن ها و کرم های مختلفی پاها چرب می شوند تا پوست علاوه بر دریافت آب و رطوبت کافی تازه سازی کند و کاملا نرم شوند.

در برخی از موارد از سنگ های داغ و جلبک برای پدیکور استفاده می شود که این نیز به این سبب است که پوست های مرده پا کاملا از میان برود. مدت زمان پدیکور بستگی به انواع روش های مختلفی که برای ان وجود دارد میان ۳۰ تا ۹۰ دقیقه به طول م یانجامد

انواع پدیکور

پس از آنکه دانستیم پدیکور چیست بهتر ا ست در خصوص انواع آن نیز اطلاعاتی داشته باشیم تا هنگام مراجعه به تکنسین مخصوص آن، بدانیم چه روشی برای ما مناسب تر است.

با توجه به خدمات مختلفی که می توان در پدیکور ارائه کرد، پدیکور را دسته بندی می کنند:

پدیکور فرانسوی؛

در این نوع از پدیککور معمولا پس از تمیز کردن پوست و برداشتن گوشت های اضافه کنار ناخن، از یک نمونه لاک ناخن با دوام بیشتری استفاده می شود که این لاک سبب استحکام ناخن ها و همچنین نرمی پوست پا می شود.

پدیکور ژل؛

اگر مایل به استفاده از این نوع از پدیکور هستید باید به شما بگوییم که پس از انجام آن پاهایی بسیار نرم و براق و زیبا خواهید داشت چرا که در این مدل، ژل روشن و یا رنگی با استفاده از نور uv به ناخن های پای شما متصل می شود و همین کار سبب براقیت و نرمی زیاد پوست می شود.

پدیکور لوکس؛

شاید با خود بگویید که خود پدیکور چیست که حالا بخواهیم نوع لوکس آن را در مورد پاهایمان به کار بریم ولی ما در این مقاله به شما توصیه می کنیم که حتما از پدیکور لوکس استفاده کنید چرا که این روش، یک درمان خیلی قوی و خوب و کامل برای پاهایتان است، در این نوع از پدیکور خدماتی مانند ماساژ و استفاده از موم پارافین نرم و حوله گرم و همچنین آبرسیانی و نرم کردم پاها را می توانید دریافت کنید.

پدیکور موم پارافین؛

و اما در این روش، موم گرم به ناخن ها و پوست پای شما زده م یشود و تا بواسطه آن پاهایتان کاملا نرم و مرطوب شود.

نکات مهم در پدیکور

پس از دانستن اینکه انواع پدیکور چیست و انتخاب روشی که برای پدیکورتان بر می گزینید باید به چند نکته حتما توجه کافی داشته باشید و آنها را رعایت کنید:

انتخاب تکنسین ناخن حرفه ای

شما برای انجام یک پدیکور حرفه ای و بدون نقص که شما را به آنچه می خواهید برساند، نیاز به یک تکنسین حرفه ای ناخن دارد که به استانداردهای بهداشتی آشنایی کامل داشته باشد و اگر شما در پاهایتان احیانا عفونت یا قارچ و یا بیماری پوستی دیگری داشته باشید، حتما باید تشخیص داده شود و پس از درمان پدیکور را انجام دهید.

انتخاب کفش مناسب

توصیه می شود که پس از انجام پدیکور از یک کفش راحت و یا صندل استفاده کنید و اجازه بدهید که پاهای شما براحتی نفس بکشد و استراحت کافی داشته باشد

فوائد پدیکور و مزیت های آن

مطلب مهم دیگری که حتما باید بدانید این است که فوائد پدیکور چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟ در ادامه این مطلب ما به برخی از فوائد آن اشاره می کنیم:

افزایش گردش خون

پاها در طی انجام پدیکور ماساژ خوبی را هم در آب گرم و هم پس از آن با روغن ها و کرم های مفید دریافت می کند و به دلیل همن ماساژ و آرامشی که در نتیجه آن به پاها تزریق می شود، گردش خون نیز بهبود خواهد یافت و در تحریک مفاصل هم تأثیر گذار خواهد بود.

سلامت ناخن ها

اگر پدیکور را بطور منظم انجام دهید، این کار احتمال ابتلا به بیماری های پوستی پا را بشدت کاهش می دهد و شما را از شر قارچ های ناخن و پا در امان نگاه می دارد، پ این ایده بسیار خوبی است که پاهای خود هر چند وقت یکبار بصورت اصولی و عمقی تمیز کنید و سلول های مرده پوست را از بین ببرید و در نتیجه ناخن های قوی تر و سالم تری داشته باشید