پدرام: نه فریب آمریکا را می‌خوریم و نه از آن می‌ترسیم

  • انتشار: ۲۰ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 80911
لطیف پدرام

«لطیف پدرام»، رهبر حزب کنگره ملی به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا درباره مخالفت با حکومت موازی واکنش نشان داد.

پدرام گفت: «جالب است، رژیمی که جز ادبیات و منطق زور، تجاوزگری و اشغالگری، هیچ صلح و خیر و حق بشری و عدالتی را به رسمیت نمی‌شناسد، دیگران را حتی از انجام یک حرکت مدنی برای دفاع از حق و حقوق مسلم خود برحذر می‌دارد و در واقع تهدید می‌کند.»

رهبر حزب کنگره ملی افغانستان افزود: «پمپئو و دولتش اگر برای حق و عدالت و مدنیت و اراده‌ آزاد مردمان احترام قائل بودند، غنی را با استفاده از زور و اجبار رئیس مملکت ما اعلام نمی‌کردند.»

پدرام اضافه کرد: «آدم عاقل از یک سوراخ مار دو بار گزیده نمی‌شود. دیگر نیت، اراده و قصد شوم آمریکا و عشقش به سلطه‌گری، به شوونیست‌ها و مزدورانش برای ما مثل آفتاب روشن شده است. نه فریب آمریکا را می‌خوریم و نه از آن می‌ترسیم. اگر مردم اراده کنند، چنان که دیروز در کاخ سپیدار اراده و آزادگی نشان دادند به قول یکی از بزرگان: آمریکا، هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.»

قابل ذکر است که اشرف غنی و عبدالله عبدالله، دو رقیب انتخابات ریاست جمهوری روز گذشته در مراسم های جداگانه و همزمان به عنوان رئیس جمهور مراسم تحلیف برگزار کردند. وزیر خارحه آمریکا پس از آن در صفحه توئیتر خود نوشت:  آمریکا از یک دولت متحد و واحد در افغانستان حمایت می کند و مخالف تشکیل هرگونه حکومت موازی و استفاده از زور برای حل اختلافات سیاسی است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟