پدرام: ما در مقابل بحث پشتونستان خواهی، خراسانیت و اسلامیت را مطرح می کنیم

  • انتشار: ۱۷ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 41137

عبداللطیف پدرام عضو مجلس نمایندگان امروز در صحن علنی مجلس گفت که ما در مقابل بحث پشتونستان خواهی و افغانیت خواهی، خراسانیت و اسلامیت را مطرح می کنیم.

عبداللطیف پدرام نماینده مردم بدخشان در نشست امروز (دوشنبه) مجلس گفت که “ما بار ها گفتیم مسلمان هستیم و با درج اسلامیت در شناسنامه ها مخالف نیستیم اما اگر بحث پشتونستان خواهی و افغانیت خواهی است ما هم خراسانیت و اسلامیت مطرح می کنیم. چون همه ی اقوام اوزبیک، هزاره، تاجیک را در بر می گیرد و شرق کشور های اسلامی نامش خراسان بود.”

لطیف پدرام روز گذشته نیز، خواهان تغییر نام افغانستان به خراسان شده بود.

عبدالقادر زازی وطندوست نماینده‌ی کابل و شمار دیگری از نمایندگان پشتون، طی درخواستی به صورت کتبی از هیئت اداری مجلس خواهان لغو عضویت پدرام از مجلس نمایندگان گردید. آنها می‌گویند کسانی که می‌گویند خراسانی هستیم و افغانیت را قبول نداریم حق کاندیدا شدن و عضویت مجلس را ندارند.

روز پنجشنبه هفته گذشته اشرف غنی رئیس جمهور در اقدامی جنجالی با اخذ تذکره برقی خویش، باعث ایجاد مخالفت هایی در بین سران سیاسی کشور شد.

عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی این اقدام رئیس جمهور غنی را نامشروع خواند و توزیع این تذکره ها را دعوت به بحران خواند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟