پدرام: در صورت عدم توجه رئیس جمهور به خواست های مردم، جنگ داخلی شروع می شود

  • انتشار: ۱۰ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 43310

عبداللطیف پدرام نماینده مردم بدخشان در همایشی در تخار اعلام کرد که در صورتی که وضعیت کشور به شکل فعلی ادامه یابد و حکومت به خواست های مردم توجه نکند، احتمالا جنگ های داخلی رقم می خورد.

لطیف پدرام، عضو مجلس نمایندگان امروز (پنجشنبه) در میان صدها تن از هواداران و معترضان هویت‌خواهی در تالقان مرکز ولایت تخار می‌گوید، اگر خواست‌های مدنی مردم از سوی حکومت نادیده گرفته شود، جنگ داخلی کلید می‌خورد.

آقای پدرام از رایزنی‌ها دربارۀ ایجاد پایگاه‌های نظامی در شمال خبر می‌دهد و می‌گوید، در صورت دوام وضعیت، شمال افغانستان را خودمختار اعلام می‌کند و از سربازان غیرپشتون می‌خواهد که دیگر به دستور محمداشرف غنی نجنگند.

این عضو مجلس راه حل مشکلات افغانستان را اجماع ملی می‌داند و می‌گوید، اگر حکومت به تنش‌های قومی ادامه دهد، آن‌ها گزینۀ تغییر نام افغانستان را روی دست خواهند گرفت: «خراسان تمام اقوام افغانستان را در بر می‌گیرد، زیرا دیگر اقوام بیشتر از قوم پشتون‌اند و به همین اساس خراسان نام بهتری برای افغانستان است.»

آغاز توزیع پروسه تذکره های برقی توسط رئیس جمهور مخالفت های زیادی را در کشور ایجاد کرده است، تاکنون در چندین ولایت کشور همایش هایی با توزیع این نوع تذکره ها برپا شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟