پدرام: خارجی‌ها می‌خواهند حکومت را تقسیم کنند

  • انتشار: ۶ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 79084
لطیف پدرام

«عبدالطیف پدرام»، رهبر حزب کنگره ملی افغانستان و نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: خارجی‌ها می‌خواهند حکومت را تقسیم کنند.

و با درباره تنش های سیاسی پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرد که به هیچ وجه حکومت تقلبی را نمی‌پذیرد.

رهبر حزب کنگره ملی افغانستان گفت: «دهه هفتاد تکرار نمی‌شود؛ این تجربه زمانی تکرار می‌شود که اشغالگران بگوید ما به زور این حکومت تقلبی را بر شما تحمیل می‌کنیم؛ آنگاه مردم قیام می کنند تا از حقشان دفاع کنند.»

پدرام بیان داشت: برخی تهدید به تکرار تجربه می‌کنند؛ بگذارید تکرار شود، بهتر از این حکومت تقلبی است؛ پذیرفتن چنین نظامی بر خلاف شخصیت ما است.

وی همچنین تاکید کرد که حزب کنگره ملی در هماهنگی با همه جریان‌های سیاسی آزادی خواه، حضور اشغالگران را به نفع افغانستان نمی‌داند.

پدرام با اشاره به تلاش‌های زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان مبنی بر حل تنش‌های انتخاباتی نیز گفت: «خارجی‌ها می‌خواهند حکومت را تقسیم کنند، حرکت مردم را منحرف نمایند و یک دولت متقلب تحت اشغال را بر ما مسلط کنند تا پس از آن شروع به کشتار و زندانی کردن مردم نمایند.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟