پایان گروگانگیری دختر 8ساله افغانی در مشهد

  • انتشار: ۲۴ جدی ۱۳۹۳
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 2601

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از خراسان، رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي به تشريح ماجراي اين پرونده آدم ربايي پرداخت و گفت: بعدازظهر چهارشنبه گذشته اعضاي يک خانواده مهاجر افغاني وقتي متوجه شدند که فرزندشان از مدرسه به منزل بازنگشته است، به شدت نگران شدند و به جست وجوي او پرداختند. اين در حالي بود که مشخص شد دختر ۸ ساله از ظهر که با پاي پياده عازم مدرسه شده بود، گم شده و به مدرسه نيز نرفته است. وقتي تلاش هاي اين خانواده براي پيدا کردن دختربچه بي ثمر ماند، آنان ساعت 10:30 شب به کلانتري طبرسي جنوبي مراجعه کردند و موضوع را به پليس گزارش دادند.

سرهنگ کارآگاه حسين بيدمشکي افزود: در حالي که تحقيقات مقدماتي پليس در اين باره آغاز شده بود روز بعد مردي با شماره تلفني از افغانستان با پدر کودک تماس گرفت و گفت: دخترتان نزد ماست و بايد تا فردا مبلغ ۲۴ هزار دلار براي آزادي او بپردازيد!

وي اضافه کرد: با مشخص شدن ماجراي آدم ربايي، اين پرونده با دستور قاضي سيدجواد حسيني (قاضي شعبه ۸۱۱ دادسراي مشهد) به پليس آگاهي ارجاع شد و گروهي از کارآگاهان زبده دايره مبارزه با آدم ربايي و سرقت هاي مسلحانه به فرماندهي سرهنگ محمدرضا غلامي ثاني (رئيس اداره جنايي آگاهي) بلافاصله تحقيقات اطلاعاتي تخصصي خود را در اين باره آغاز کردند.

اين مقام ارشد انتظامي خاطرنشان کرد: در همان مراحل اوليه تحقيقات مشخص شد که انگيزه آدم ربايان اختلافات مالي با يکي از بستگان نزديک گروگان است و اين احتمال قوت گرفت که آدم ربايان از بستگان پدر کودک ربوده شده هستند؛ بنابراين دايره عمليات اطلاعاتي محدود به بستگان گروگان شد. اين در حالي بود که گروگانگيران هر لحظه تهديدات خود را براي دريافت پول بيشتر مي کردند.

سرهنگ بيدمشکي با اشاره به اين که بررسي ها نشان داد که يکي از بستگان پدر گروگان اختلاف ۵۵ ميليوني مالي با داماد خانواده دختربچه دارد، افزود: با به دست آمدن اين اطلاعات، کارآگاهان در عملياتي هماهنگ، يکي از رابطان گروگانگيران را در شرق مشهد شناسايي و او را با دستور مقام قضايي دستگير کردند.

وي تصريح کرد: با اطلاعاتي که فرد دستگير شده در اختيار پليس گذاشت، عاملان گروگانگيري شناسايي شدند و برخي از نزديکان آنان که احتمال مي رفت در اين ماجرا نقش داشته باشند به پليس آگاهي احضار شدند.

رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي ادامه داد: با صدور دستورات ويژه اي از سوي قاضي حسيني، کارآگاهان حلقه هاي محاصره را تنگ تر کردند و منزلي که احتمال نگهداري دختربچه در آن وجود داشت، مورد شناسايي پليس قرار گرفت اما قبل از آن که عمليات محاصره اين منزل آغاز شود، ساعت 20:30 دوشنبه، يکي از گروگانگيران، دختربچه را در نزديکي مدرسه محل تحصيلش رها کرد و گريخت.

سرهنگ بيدمشکي گفت: همزمان با بازگشت کودک افغاني به آغوش خانواده اش، مشخص شد که ظهر روز حادثه هنگامي که دختربچه در حال رفتن به مدرسه بود، يکي از بستگان پدرش در حالي که همسرش نيز سوار بر خودرو بوده، دختر بچه را به سوي خود فرا مي خوانند و در يک لحظه او را مي ربايند.

وي در پايان افزود: تلاش کارآگاهان با توجه به سرنخ هاي موجود براي دستگيري عاملان اصلي آدم ربايي همچنان ادامه دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟