پایان جنگ دوم جهانی/ آغاز آوارگی یک ملت

  • انتشار: ۲۰ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: بین المللدیدگاه
  • شناسه مطلب: 22156

هشتم و نهم ماه (می) یعنی دیروز و امروز شماری از کشورهای اروپایی و روسیه پایان جنگ دوم جهانی را جشن گرفتند. هفتاد و یک سال پیش در چنین دو روزی متحدین به رهبری هیتلر شکست خوردند و متفقین پیروزی خود را اعلام کردند.

اگر دقیق‌تر بیان کنیم، هشتم ماه می سال 1945 ساعت 22:43 دقیقه به وقت اروپای مرکزی و نهم ماه می ساعت 43 دقیقه بامداد به وقت روسیه، مارشال «ویلهم کیتل» از ارتش آلمان، مارشال «گئورگی یوکوف» از روسیه و مارشال «آرتور تدر» از نیروی هوایی انگلیس در نشستی در حومه برلین حکم تسلیم بدون قید و شرط نیروهای آلمان نازی را امضا کردند.

پایان جنگ دوم جهانی در واقع نقطه پایانی بر آلام و دردهای بیش از 100 میلیون جمعیت جهان بود. البته این ظاهر قضیه است اما اگر کمی به وضعیت جهان پس از جنگ دوم جهانی به دقت نگاه کنیم، این جنگ تاکنون ادامه دارد. چگونه؟ ادامه مطلب را مطالعه فرمایید تا موضوع روشن شود.

جنگ دوم جهانی مانند جنگ اول جهانی، همه دنیا را درگیر خود کرده بود. در این جنگ، بخشی از ارتش آلمان نازی را مسلمانان تشکیل می‌دادند. تصویر زیر متعلق به واحد سیزدهم «اس.اس» مشهور به لشکر «حنضر» است که بیشتر آنان مسلمانان بوسنی‌تبار، ترک‌تبار و فلسطینی‌تبار بودند. در تصویر، «محمد امین الحسینی»، مفتی اعظم فلسطین در حال «سان» دیدن از لشکر حنضر در سال 1943 میلادی است. در مقابل، واحدهای مسلح یهودیان قرار داشت که به صورت پراکنده از خاورمیانه تا قلب اروپا علیه نازی‌ها و به خصوص در برابر لشکر حنضر می‌جنگیدند.

حقیقت این است که پس از پایان جنگ دوم جهانی، نبرد پایان نیافت بلکه آرایش جنگی تغییر کرد. واحدهای مسلح یهود جای خود را به اسرائیل و صهیونیست‌ها دادند و مردم عادی فلسطین نیز به خاطر نازی‌ها و لشکر حنضر، آواره بیابان‌ها شدند.

امروز در فلسطین خون کودکی ریخته می‌شود که حتی پدربزرگ او نقشی در جنگ جهانی دوم نداشته است. انگلیس و آمریکا با ایجاد صهیونیسم بین‌المللی، انتقام خون سربازان خود را از مردم مظلوم فلسطین گرفته و می‌گیرند تا عدالت و دموکراسی غربی محقق شود!

محمد مرادی

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟