پاکستان کارمندان هوانوردی افغانستان را آموزش می‌دهد

  • انتشار: ۲۶ عقرب ۱۴۰۰
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 124134

سفارت افغانستان در اسلام آباد اعلام کرده که پاکستان کارمندان هوانوردی، آتش‌نشانی، کنترل ترافیک، هواشناسی و مدیریت میدان هوایی را آموزش می‌دهد.

در اعلامیه سفارت افغانستان که دیروز سه‌شنبه (۲۵ عقرب) منتشر شده، آمده که این توافق در جریان سفر اخیر امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه‌ طالبان به اسلام‌آباد، صورت گرفته است.

بر بنیاد اعلامیه، ده پرواز در هفته بین اسلام‌آباد و کابل توسط سکتور هوانوردی دو کشور قابل انجام است که از این میان، دو پرواز با هواپیمای بزرگ و هشت پرواز دیگر با هواپیماهای کوچک صورت خواهد گرفت.

اعلامیه افزوده، تعداد سیت‌ها برای هردو طرف از ۱۰۰۰ سیت به ۱۵۰۰ سیت افزایش می‌یابد.در اعلامیه آمده که طرف پاکستانی می‌تواند از هر میدان هوایی این کشور به میدان‌های هوایی کابل، بلخ و قندهار پرواز داشته باشد.

در مقابل، طرف افغانستان نیز می‌تواند از هر میدان هوایی این کشور به میدان‌های هوایی اسلام‌آباد، پیشاور و کویته پرواز داشته باشد.

در بخشی از اعلامیه آمده است که طرف افغانستان می‌خواهد در آینده‌ی نزدیک اجازه‌ای پرواز به میدان هوایی کراچی را به عوض کویته به دست آورد.

امیرخان متقی چهارشنبه هفته گذشته (۱۹ عقرب) در راس یک هیات بلند پایه طالبان به اسلام آباد رفت. او در اسلام آباد با اعضای نشست ترویکا نیز دیدار کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟