پاکستان و هند حمله مرگبار به مرکز نظامی در بلخ را شدیدا محکوم کرد

  • انتشار: ۲ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 21149

بعد از حمله خونین بر قول اردوی 209 شاهین و کشته و زخمی شدن بیش از 300 تن در این حادثه، علاوه بر مقامات داخلی بعضی از کشورهای خارجی نیز این جنایت را محکوم کرده است، ناریندرا مودی نخست وزیر هند و وزارت خارجه پاکستان این عمل طالبان را شدیدا محکوم کرده است.

ناریندرا مودی نخست وزیر هند “حمله تروریستی” طالبان بر قول اردوی ۲۰۹ شاهین در شمال افغانستان را به شدت محکوم کرده و با خانواده های قربانیان این رویداد ابراز همدردی نموده است.

مودی در صفحه تویترش نوشته است: «حمله بزدلانه تروریستی در مزارشریف را قویآ محکوم می کنیم و برای خانواده های قربانیان که عزیزان شان را از دست داده اند دعا کرده و تسلیت می گوییم».

همچنان پاکستان روز شنبه با صدور بیانیه ای، حمله تروریستی روز گذشته به یک پایگاه نظامی افغانستان را محکوم کرده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه پاکستان آمده است: دولت و ملت پاکستان مراتب تسلیت و همدردی خود را با دولت و ملت افغانستان به ویژه خانواده های قربانیان این حمله تروریستی ابراز می دارد.

این بیانیه می افزاید: پاکستان همواره اقدامات تروریستی را در هر نوع و شکل آن کاملا محکوم می داند و بار دیگر تعهد کامل خود را نسبت به همکاری نزدیک با افغانستان و جامعه بین المللی برای مبارزه با تروریسم اعلام می دارد.

در حمله گروهی از شورشیان طالبان بر پایگاه ارتش ملی در حومه شهر مزارشریف حدود ۱۵۰ سرباز و افسر اردوی ملی کشته شده و حدود ۱۶۰ تن دیگرشان زخمی برداشته اند.

گروهی از طالبان با لباس و وسایط نظامی بر دروازه ورودی قل اردوی ۲۰۹ شاهین یورش برده و سپس وارد مسجدی شدند که سربازان در آن نماز جماعت جمعه را ادا می کردند.

شورشیان پس از قتل عام سربازان غیرمسلح در مسجد به طعامخانه پایگاه وارد شده و سربازان و منسوبین اردوی ملی را به گلوله بستند.

مقامات امنیتی در ابتدا شمار قربانیان این رویداد را از رسانه ها پنهان کردند، اما بعدا مقامات نظامی و کارمندان صحی این پایگاه تعداد کشته ها و زخمی ها را افشا کردند.

وزارت دفاع در خبرنامه ای امروز شنبه پذیرفته است که بیش از ۱۰۰ تن از نیروهای اردوی ملی در این حمله کشته و زخمی شده اند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟