پاکستان: طالبان درباره مهلت جدید خروج نیروهای خارجی انعطاف نشان دهد

  • انتشار: ۳۱ حمل ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 110975

شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان با بیان اینکه طالبان در مسائل مختلف خودشان تصمیم می‌گیرند، اظهار داشت که این گروه بهتر است که در روند صلح افغانستان باقی بماند.

وی افزود: «طالبان خودشان تصمیم می‌گیرند، اما ما هرآنچه بتوانیم را انجام می‌دهیم تا ترغیب کنیم که این به سود منافع ملی آن‌هاست که در روند صلح همچنان دخیل باشند.»

وزیر امور خارجه پاکستان به «رویترز» گفت که همیشه به دلایلی لجستیکی احتمال تاخیر در خروج نیرو‌ها وجود دارد و اکنون که طالبان تا حد زیادی در هدفش برای خروج نیرو‌ها از افغانستان رسیده باید درباره ضرب‌الاجل جدید خروج نیرو‌ها تا ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور) انعطاف نشان دهد.

قریشی تاکید کرد که «نیرو‌های خارجی افغانستان را ترک می‌کنند و تاریخی مشخص شده است، روند خروج از اول می‌شروع شده و تا ۱۱ سپتامبر ادامه می‌یابد، این یک جدول زمانی قطعی است.»

وی همچنین هشدار داد که اگر روند صلح افغانستان در بن‌بست بماند امکان تشدید خشونت‌ها و کشیده شدن افغانستان به جنگ داخلی وجود دارد.

به نوشته تسنیم، طالبان چندی قبل اعلام کرده بود که در حال بررسی حضور در نشست استانبول است، اما پس از اعلام آمریکا مبنی بر تعویق پنج ماهه خروج نیرو‌ها از افغانستان، این گروه تاکید کرد که تا خروج کامل نیرو‌های خارجی در هیچ نشستی درباره افغانستان شرکت نمی‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟