پاکستان دست داشتن در حمله کابل را رد می کند

  • انتشار: ۱۳ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 23669

بعد از حمله خونین روز چهارشنبه گذشته در چهارراهی زنبق کابل و متهم شدن پاکستان در دست داشتن در این حمله، اسلام آباد این اتهامات را رد کرد که گفته‌است، حکومت افغانستان مسئولیت ناکامی‌های خود را بر عهده پاکستان می‌گذارد.

وزارت خارجۀ افغانستان تأکید می‌ورزد که شبکه حقانی بمبگذاری مرگبار روز چهارشنبه در کابل را به همکاری اداره استخبارات پاکستان (آی اس آی) انجام داده‌است.

آقای مستغنی سخنان نفیس زکریا سخنگوی وزارت خارجۀ پاکستان را نیز رد کرد که گفته‎است، پاکستان نباید بخاطر ناکامی‌های افغانستان مسئول دانسته شود.

سخنگوی وزارت خارجه گفته است؛ پاکستان نه تنها در مبارزه علیه تروریسم ناکام است بلکه عزم و اراده ای قاطع برای مبارزه با تروریسم ندارد. این کشور میان گروه‌های تروریستی تفکیک قایل می‌‎شود.

پس از بمبگذاری اخیر در کابل، امنیت ملی اعلام کرد که شواهدی موثق دارد که این بمبگذاری از سوی شبکه حقانی به همکاری ادارۀ استخبارات پاکستان صورت گرفته‌است.

نفیس زکریا سخنگوی وزارت خارجۀ پاکستان ضمن بی اساس خواندن ادعای پاکستان گفت که “ما ادعای بی اساس افغانستان را رد می‌کنیم، این روش اتهام به تلاش‌های صلح کمک نمی‌کند. پاکستان از خطر تروریسم رنج می برد و فکر می‌کنم در جنگ علیه تروریسم قربانی‌های بی‌سابقه داده‌ایم. پاکستان در صلح و ثبات در افغانستان بیشترین منفعت را دارد.”

اما سخنگوی وزارت خارجه کشور می‌گوید، ‌کشور ما به نمایندگی از منطقه و جهان در خط مقدم جنگ علیه تروریسم قربانی می‌دهد.

شکیب مستغنی با اشاره به آنچه حمایت پاکستان از تروریسم خوانده می‌شود، گفت تا زمانی که از گروه‌های تروریستی حمایت شوند مبارزه علیه تروریسم نیست.

کابل از چندین سال به این‌سو استخبارات پاکستان را به پشتیبانی از مخالفان مسلح دولت افغانستان متهم می‌کند.

مقام‌های افغان از موجودیت شبکه حقانی در مناطق قبایلی وزیرستان شمالی و همچنان شورای کویته به عنوان مثال برای اثبات ادعای شان یاد می‌کنند.

اما اسلام آباد اتهام‌های افغانستان را رد می‌کند و هند و شورشیان مستقر در افغانستان را مسئول حمله‌های تروریستی اخیر در پاکستان می‌داند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟