پاکستان: اگر مرز چمن از سوی افغانستان به رسمیت شناخته شود این گذرگاه مرزی باز خواهد شد

  • انتشار: ۹ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 15293

در پی مسدود ماندن گذرگاه مرزی چمن در اسپین بولدک قندهار، مقامات پاکستانی شروطی را برای بازگشایی این گذرگاه مرزی بیان کردند، آنان می گویند در صورتی این مرز باز خواهد شد که افغانستان این مرز را به رسمیت بشناسد و کارگران پاکستانی را اخراج نکند.

مقامات پاکستان اعلام کردند: برای باز شدن مرز سپین بولدک – چمن موسوم به «دروازه دوستی» میان افغانستان و پاکستان شرایطی داریم.

آنها اظهار داشتند: تا زمانی که دولت افغانستان شروط پاکستان را رسما نپذیرد ما نمی‌توانیم گذرگاه مرزی سپین بولدک – چمن را بازگشایی کنیم.

«محمدعلی داوری» یک مقام مرزی سپین بولدک در این باره می‌گوید: پس از چهار نشست پی‌درپی و تماس‌های تلفنی مکرر با مقامات مرزی پاکستان، هنوز هم این کشور برای به کرسی نشاندن شرایط خود پافشاری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مقامات پاکستانی اصرار دارند تا دولت افغانستان در ابتدا شرایط آنها را بدون قید و شرط بپذیرند و پس از آن اقدام به بازگشایی دروازه دوستی کنند.

این موضوع در حالی مطرح می‌شود که عمر زاخیلوال سفیر افغانستان در اسلام‌آباد گفت که دولت افغانستان در قضیه تظاهرات و آتش زدن پرچم پاکستان دخالتی نداشته است و نیاز به عذرخواهی نیز ندارد.

زاخیلوال اظهار داشت: هیچ دلیلی برای ادامه مسدود ماندن مرز موسوم به «دروازه دوستی» از سوی مقامات پاکستانی وجود ندارد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟