پاکستان: افغانستان و پاکستان بر سر تدوین برنامه صلح و همبستگی به توافق رسیدند

  • انتشار: ۲۰ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 39437

وزارت خارجه پاکستان با انتشار بیانیه ای از توافق با افغانستان بر سر تدوین برنامه هفت ماده ای صلح و همبستگی افغانستان و پاکستان (APAPPS) خبر داد.

بر اساس این اطلاعیه در پی سفر روز جمعه شاهد خاقان عباسی، نخست وزیر پاکستان به کابل و دیدارهای صورت گرفته با مقامات افغان٬ دو کشور در خصوص تدوین برنامه 7 ماده ای صلح به توافق رسیدند.

بنا به این توافقنامه٬ پاکستان از روند برقراری صلح در افغانستان، حمایت لازم را به عمل آورده و طرفین در قبال عناصر تهدید برای هر دو کشور٬ همکاری خواهند کرد.

دو کشور به جای متهم کردن یکدیگر در مسائل تهدیدآمیز٬ سازوکار همکاری پیش بینی شده در APAPPS را در پیش گرفته و با همکاری به مقابله با این تهدیدات خواهند پرداخت.

طرفین گروهی به منظور هماهنگی و رایزنی تشکیل داده و افسران رابط به کار خواهند گرفت. دو کشور همچنین بر سر عدم نقض مرزهای زمینی و هوایی یکدیگر توافق حاصل کردند.

این در حالیست که تعدادی از اعضای مجلس در نشست روز گذشته گفتند که تمامی توافقات انجام شده در دیدار رییس‌جمهور غنی و خاقان عباسی، صدراعظم پاکستان به ضرر افغانستان است.

رحمت الله اچکزی، عضو سنا در نشست روز گذشته توافقات انجام شده میان حکومت افغانستان و پاکستان را تأسف‌بار خواند و تأکید کرد که حکومت باید پالیسی روشن در قبال پاکستان در پیش گیرد.
او گفت که پاکستان دشمن افغانستان است و حکومت باید محتاط باشد که با دشمن چگونه برخورد کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟