پاکستان اعزام نیرو به یمن را رد کرد

  • انتشار: ۱۶ حمل ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 3610
پاکستان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری اطلس به نقل از جام نیوز، پاکستان اعزام نیرو برای مشارکت در عملیات نظامی علیه یمن را رد کرده است.

وزیر دفاع پاکستان به عربستان پیشنهاد داده که این کشور در ایجاد راه حل سیاسی در یمن به ایفای نقش بپردازد.

هشت روز از آغاز حملات ائتلاف به سرکردگی عربستان به یمن می گذرد و این کشور با ادعای بازگرداندن مشروعیت به یمن طی این مدت اقدام به بمباران زیرساخت‌های یمن و کشتارمردم بی گناه این کشور کرده است.

روز گذشته شمار قربانیان حملات عربستان به یک کارخانه لبنیات به ۳۷ نفر رسید و از سوی دیگر سخنگوی ائتلاف عربی علیه یمن خبر داد که خودروهای امدادرسانی و حامل آذوقه را هدف قرار داده اند.

عربستان همچنان از وارد شدن به جنگ زمینی در یمن هراس داشته و آغاز جنگ زمینی علیه این کشور را در حال حاضر منتفی دانسته است.

روز گذشته ائتلاف به سرکردگی عربستان بار دیگر اردوگاه آوارگان را مورد حمله قرار داد و بیمارستان دانشگاه علوم و فناوری صنعاء را نیز هدف حملات خود قرار داد.

عربستان از بامداد ششم فروردین، پس از شکست تمام طرح‌ها و سیاست‌هایش در یمن، به گزینه نظامی روی آورد و مناطق مختلف یمن را آماج حملات هوایی خود قرار داد، برخی کشورهایی که از نظر اقتصادی به کمک‌های عربستان نیازمند هستند، با عربستان در تجاوزات آشکار به یمن همراه شده اند.

بحرین، قطر، کویت و امارات، مغرب، سودان، اردن و مصر از جمله کشورهایی هستند که جنگ علیه یمن به عربستان پیوسته‌اند. این در حالی است که پاکستان نیز از آمادگی خود برای مشارکت در این جنگ خبر داده و ترکیه نیز اعلام کرده که در حال بررسی شرکت در عملیات نظامی موسوم به طوفان قاطع است.

از آغاز تجاوز عربستان به یمن ده‌ها تن از شهروندان یمنی که در بین آنها شمار زیادی زن و کودک دیده می‌شوند، به شهادت رسیده یا زخمی شده اند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟