پاکستان اظهارات اشرف غنی در کنفرانس وارسا را خصمانه خواند

  • انتشار: ۲۰ سرطان ۱۳۹۵
  • سرویس: بین المللتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 14344

دولت پاکستان روز یکشنبه در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور غنی در نشست ناتو مبنی بر متهم کردن اسلام آباد به برخورد تبعیض آمیز با گروه های تروریستی، آن را نا امید کننده و خصمانه توصیف کرد.

اشرف غنی در سخنانش در نشست اخیر ناتو در وارسا گفته بود که پاکستان اگرچه خود را به روند تلاش صلح گروه چهارجانبه متعهد می داند اما در عمل، بین تروریست ها تمایز قائل است و آنها را به طالب خوب و طالب بد دسته بندی کرده است.

در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان در اعتراض به اظهارات اشرف غنی در نشست ناتو آمده است: باعث تاسف است که رهبران افغانستان به اظهارات خصمانه علیه پاکستان ادامه می دهند و پاکستان را مقصر تمام شکست ها در افغانستان می دانند.

این بیانیه می افزاید: از آنجا که پاکستان خود یکی از ذی نفعان صلح و ثبات در افغانستان است، به تلاش های خود برای محقق کردن صلح در این کشور ادامه خواهد داد.

در ادامه این بیانیه آمده است: همچنین از دولت افغانستان انتظار داریم که از طریق مدیریت موثر مرزهای خود و مانع شدن در برابر نفوذ و پناه گرفتن تروریست های طالبان پاکستان در خاک افغانستان، با ما در امر مبارزه با تروریسم همکاری داشته باشد.

بر اساس بیانیه دولت پاکستان، آنچه امروز پاکستان و افغانستان به آن نیاز مبرم دارند، همکاری میان دو کشور است و افغانستان باید از اتهام زنی به پاکستان براساس فرضیه های نادرست دست بردارد.

بعد از کشته شدن ملا اختر منصور درحمله هوایی آمریکا که حدود دو ماه پیش و در داخل خاک پاکستان رخ داد، تلاش های گروه چهارجانبه متوقف شد و تا به امروز هیچ تحرکی در این زمینه انجام نشده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟