پاپ رهبر کاتولیک ها: از شنیدن نام مادر بمب ها شرمنده شدم

  • انتشار: ۱۷ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 21868

پاپ «فرانسیس» رهبر مذهبی کاتولیک‌ها در آستانه سفر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به واتیکان، به مادر بمب آمریکایی که نام ‘مادر تمام بمب ها’ را گرفت اشاره کرد و گفت: من از این بمب خجالت کشیدم.

به گزارش خبرگزاری فرانسه پاپ روز شنبه در دیدار با دانش آموزان مدارس ایتالیایی،با اشاره به سوپر بمب آمریکایی که 13 آپریل در افغانستان پرتاب شد، افزود: من از نامی که به این بمب داده شد، خجالت زده شدم . آنها نام ‘مادر همه بمب‌ها’ را به این بمب دادند. اما مادر جان می‌دهد در حالی که نام او را به بمبی دادیم که جان را می گیرد و مرگ می آفریند. واقعا چه اتفاقی می افتد؟

پاپ گفت: در میان ما یک فرهنگ نابودی رو به رشد است. جهان در جنگ است. بمباران می شود و اگر بیماران و یا کودکان نیز بمباران شوند دیگر اهمیت ندارد. البته این موضوع جدیدی نیست. در آغاز نیز با حسادت قابیل نسبت به هابیل شروع شد و برادر خود را کشت. امروز بی رحمی‌ها زیاد شده و در تلویزیون نیز شاهد آن هستیم . ما شاهد بریدن سر کودکان نیز بودیم.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، در اواخر ماه جاری میلادی و پیش از نشست سران گروه هفت عازم رم می شود، جایی که با رئیس جمهوری ایتالیا و پاپ فرانسیس دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

دیدار آتی رئیس جمهوری امریکا با پاپ در حالی صورت می گیرد که اظهارات ترامپ در مبارزات انتخاباتی اخیر امریکا با واکنش های اعتراضی پاپ روبرو شد. پس از آن که نامزد وقت جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری اخیر امریکا وعده داد در صورت پیروزی، در مرز با مکزیک دیوار بنا کند، رهبر کاتولیک های جهان تاکید کرد: شخصی که از دیوار سخن می گوید و نه از پل، مسیحی نیست.

ترامپ هم در پاسخ به این واکنش، زیر سوال بردن ایمان یک فرد را از سوی یک مقام مذهبی، شرم آور دانست.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟