پاپلو اسکوبار؛ ثروتمندترین قاچاقچی جهان

  • انتشار: ۲۲ قوس ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 99565

پاپلو اسکوبار نیز همانند بسیاری از آدم های مخوف گنگستری سرنوشت اسف باری داشت. مردی که روزی هم حتی پلیس از شنیدن نام او به خود می لرزید.

این قاچاقچی کلمبیایی سال ها با دولت کلمبیا مبارزه کرد تا او را تحویل آمریکا ندهد.

پابلو اسکوبار، ثروتمندترین قاچاقچی جهان
پابلو اسکوبار، ثروتمندترین قاچاقچی جهان

نکته جالب توجه در مورد این قاچاقچی بزرگ این است که بعد از مرگش شایعات زیادی در مورد پول های مخفی او پخش شد.

گفته می شد بیشتر پول های او در شهر مدئین پنهان شده است.

با ما همراه باشید تا پاپلو اسکوبار قاچاقچی بزرگ کلمبیایی را بشناسید:

مدئین، مرکز فرماندهی سازمان مواد مخدر پاپلو اسکوبار

پاپلو اسکوبار به عنوان فرمانده یک باند بزرگ مواد مخدر شهر مدئین را مرکز فرماندهی فعالیت های خود قرار داده بود و پس از مرگش نیز بیشتر پول هایش در خانه های همین شهر پنهان شده بود.

بعد از مرگ پاپلو علاوه بر پول های مخفی وی اشیائی مثل تلفن ماهواره ای، قلم طلایی و دوربین و فیلم نیز پیدا شد.

بوی بد دیوار های خانه پاپلو

در ارتباط با قتل های بی رحمانه پاپلو اسکوبار همین بس که بدانیم برادرزاده اش نیکلاس اسکوبار گفته است هر دفعه فردی را از پنجره می دیده که وارد خانه می شد اما هرگز باز نمی گشت.

دیوارهای خانه اسکوبار بوی بدی می داد. بویی چندین برابر بدتر از بوی مرده. بسیاری از پول هایی که پاپلو اسکوبار دردیوارهای خانه مخفی کرده بود  اکنون پوسیده شده و دیگر قابل استفاده نیست.

پاپلو اسکوبار در سال ۱۹۴۷ در شهرریونگر در کلمبیا به دنیا آمد و در دهه ۷۰ میلادی یکی از بزرگترین کارتل های مواد مخدر را رهبری کرد.

فعالیت وی در آن زمان به حدی گسترده بود که هشتاد درصد کوکائین صادراتی به امریکا را او تامین می کرد.

پابلو اسکوبار، ثروتمندترین قاچاقچی جهان
پابلو اسکوبار، ثروتمندترین قاچاقچی جهان

هفت سال در فهرست پولدارترین افراد جهان

ثروتی که پاپلو اسکوبار از طریق مواد مخدر به دست آورده بود هفت سال نام او را در فهرست پولدارترین افراد جهان قرار داد.

چون پاپلو نزدیک به هشتاد درصد از کوکائین وارد شده به امریکا را تامین می کرد ایالات متحده امریکا از دولت کلمبیا خواست او را به امریکا تحویل دهد.

اسکوبار در مقابل این خواسته امریکا مقاومت کرد و به مقابله با دولت کلمبیا برخاست: اعضای کارتل مواد مخدر اسکوبار کشتن سیاستمداران، پلیس و روزنامه نگاران را روی دست گرفتند.

دستگیری اسکوبار

پاپلو اسکوبار سرانجام در سال ۱۹۹۱ دستگیر و در همان خانه ای که خودش طراحی کرده بود زندانی شد. وی از داخل خانه کارتل مواد مخدر خود را رهبری می کرد.

گفته می شود اسکوبار نزدیک به ۴ هزار نفر را کشته است. در کنار سنگدل بودن و قاچاق مواد مخدر مردم اما اسکوبار را دوست داشتند چون وی از مردم حمایت می کرد و برای سرمایه گذاری در نقاط فقیر نشین شهر مدئین مبالغ هنگفتی اختصاص می داد.

سلطان کوکائین جهان در کودکی فقیر بود

پاپلو اسکوبار اگرچه در زمان مرگش یکی از پولدارترین افراد جهان بود اما کودکی توام با فقر را سپری کرد.

وی فرزند یک کشاورز فقیر در کلمبیا بود اما خیلی زود و در سی و پنج سالگی به یکی از ثروتمندترین افراد جهان مبدل گشت.

پابلو اسکوبار، ثروتمندترین قاچاقچی جهان
پابلو اسکوبار، ثروتمندترین قاچاقچی جهان

این پسر ساده دهاتی در ادامه به جایی رسید که هشتاد درصد از کوکائین جهان را در دست داشت و گفته شده هفته ای ۴۲۰ میلیون دلار از این طریق درآمد داشت.

اگرچه به دلیل ماهیت شغل اسکوبار نمی توان به سادگی کل ثروت او را برآورد کرد اما گفته می شود ثروت او به سی میلیارد دلار رسیده بود.

در سال ۱۹۸۰ اسکوبار با هفته ای ۴۲۰ میلیون درآمد سالانه حدود ۲۲ میلیارد دلار پول در می آورد.

قاچاق ۱۵ تن کوکائین در روز به امریکا

همان طور که گفته شد پاپلو اسکوبار یکی از قدرتمندترین قاچاقچی های مواد مخدر در کلمبیا و شاید هم جهان بود.

وی در کنار پول های هنگفتی که از ناحیه قاچاق مواد مخدر به دست می آورد انسان های زیادی را نیز به کام مرگ برد.

گفته شده است در اوج فعالیت پاپلو اسکوبار وی روزانه ۱۵ تن کوکائین به امریکا می فرستاد. بیشتر کوکائین اسکوبار از سواحل فلوریدا به امریکا قاچاق می شد.

فاصله فلوریدا از سواحل کلمبیا تنها ۹۰۰ مایل است. در اصل می توان گفت کوکائین مورد نیاز هر چهار نفر از پنج شهروند امریکایی توسط اسکوبار تامین می شد.

براساس شواهد موجود اسکوبار ماهیانه در حدود ۲٫۱ میلیارد دلار پول در می آورد و چون نمی توانست این همه پول را به جای امن منتقل کند همیشه برایش دردسرساز می شد.

پول های زیاد و کمبود مکان برای نگهداری

شاید این بخش از زندگی پاپلو اسکوبار برای تمام ما جالب و شوکه کننده باشد. اسکوبار آنقدر پول در می آورد که مکان مناسب برای نگهداری پول ها نمی توانست پیدا کند.

وی سرانجام از زمین های کشاورزی کلمبیا و دیوار خانه های اعضای کارتل برای نگهداری پول های خود استفاده می کرد. این مساله در کتاب داستان حسابدار: خشونت دنیای کارتل مدلین به نوشته برادر اسکوبار نیز آورده شده است.

موش پول ها را می خورد یا آب خرابش می کرد

برادر پاپلو اسکوبار که حسابدار اسکوبار بود در کتابش می نویسد اسکوبار آنقدر پول کلان به دست می آورد که مجبور بودیم ده درصد پول ها را دور بریزیم چون یا موش آنها را می خورد یا آب خرابش می کرد.

اسکوبار آنقدر پول داشت که نمی دانست با آنها چه کند. تنها ده درصد از پول او که توسط جوندگان خورده یا بوسیله آب خراب می شد نزدیک به ۲٫۱ میلیارد دلار بود که برای اسکوبار اهمیتی نداشت.

حجم پول ها به اندازه ای بود که اسکوبار مبلغ ۲۵۰۰ دلار را برای خرید کش های پلاستیکی هزینه می کرد.

دو میلیون دلار برای روشن کردن آتش برای دخترش

پاپلو اسکوبار که به سلطان کوکائین دنیا مشهور هست آنقدر پول درمی آورد که آتش زدن ۲ میلیون دلار اسکناس برای گرم کردن دخترش خم به ابروی او نیاورد. پسر پاپلو اسکوبار می گوید آنها در کوهستانی نزدیک مدلین زندگی مخفی داشتند.  

به هر صورت اینک که داستان زندگی و کار پاپلو اسکوبار را خواندید شاید بخواهید آرزو کنید ای کاش به جای او بودید. اما قبل از این آرزو کمی صبر کنید و به این فکر کنید که کجا می خواهید این همه پول را نگهداری نمایید.