پاسخ قاطعانه ارگ به جمعیت/ اتمر صادقانه به کشور خدمت می کند

  • انتشار: ۱۵ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 23913

بعد از نشست خبری حزب جمعیت و اعلامیه ای این حزب مبنی بر برکناری حنیف اتمر مشاور امنیت ملی و تعدادی از مقام نظامی، ارگ ریاست جمهوری با انتشار یک اعلامیه ضمن رد درخواست حزب اسلامی گفته است که حنیف اتمر با کمال صداقت به میهن خدمت می کند.

ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‌ای گفته است که حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی آن کشور، وظیفۀ خود را “با کمال صداقت به میهن” انجام می‌دهد.

ریاست جمهوری گفته است که پیشداوری در مورد مسوولان بخش امنیتی سبب تشویش و پراگنده شدن تمرکز قوای مسلح شده و نیز نخبگان سیاسی و مقام‌های دولتی را با “درایت کامل” به وحدت نظر و حفظ اجماع برای فایق آمدن به مشکلات موجود ترغیب کرده است.

ساعاتی پیش از نشر اعلامیۀ ارگ، صلاح الدین ربانی سرپرست وزارت خارجه و رئیس حزب جمعیت اسلامی خواستار برکناری آقای اتمر شده بود.

آقای ربانی رویدادهای مرگبار در افغانستان به شمول حمله بر شفاخانۀ چهار صد بستر و قول اردوی بلخ و نیز انفجار مرگبار اخیر در کابل را پرسش برانگیز خوانده و گفت که این رویدادها در در مورد “ارادۀ مسؤولان نهادهای امنیتی” در زمینۀ مبارزه آنان با گروه‌های تروریستی “تردید” ایجاد می‌کند.

رئیس جمعیت اسلامی، همکاری این حزب را با دولت مشروط به برآورده شدن سه خواست؛ برکناری حنیف اتمر و رهبری نهادهای امنیتی، پیگیری رویدادهای خونین اخیر و محاکمۀ عاملان آن و تطبیق کامل توافقنامۀ تشکیل حکومت وحدت ملی، دانست.

پیش از این قادر شاه سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان ادعای مقام‌های جمعیت اسلامی را “سیاسی” خوانده و گفته بود که پست مشاوریت امنیت ملی صلاحیت اجرایی ندارد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟