پاسخ ارگ به ادعای واهی ارتش پاکستان

  • انتشار: ۳ دلو ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 12097

به دنبال اتهام اردوی پاکستان مبنی بر دست‌داشتن افغانستان در حملۀ دانشگاه پاچاخان، ارگ ریاست‌جمهوری در اعلامیه‌ای به پاکستان گفته است که این ادعاها بی‌اساس است و افغانستان تروریسم صادر نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از جامعه باز، ارگ ریاست‌جمهوری در این اعلامیه گفته است که افغانستان هیچ‌گاه از گروه‌های تروریستی حمایت نکرده و به آنان پناهگاه فراهم نکرده است.

این در حالی است که جنرال عاصم بجوا، رییس عمومی روابط عامه اردوی پاکستان مدعی شده است که تروریستان از خاک افغانستان بر دانشگاه پاچا‌خان در چارسده خیبر‌پشتون‌خوا حمله کرده‌اند.

ریاست‌جمهوری ضمن بی‌اساس‌خواندن این ادعا، خاطر‌نشان کرده است که دولت افغانستان

ضمن این‌که حمله تروریستی بر دانشگاه پاچا‌خان را شدیداً محکوم می‌کند، یک‌بار دیگر به حکومت پاکستان تفهیم می‌کند که مبارزه با تروریسم تنها از طریق همکاری مشترک و صادقانه امکان‌پذیر است. در ادامۀ خبرنامۀ ارگ آمده است: «افغانستان بدین باور است که تروریسم خوب ‌و بد وجود ندارد؛ زیرا تمام تروریستان در جست‌وجوی وحشت و ترور می‌باشند و ما باید برای مقابله با این پدیده شوم، یکجا و به‌شکل جسورانه تلاش نماییم.»

آخر هفتۀ گذشته شماری از افراد مسلح بر دانشگاه پاچاخان در چهارسده پاکستان حمله کردند که در نتیجه آن حداقل ۲۰ تن کشته و حدود ۵۰ تن زخمی شدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟