پاریس بار دیگر از توهین به ساحت پیامبر اکرم (ص) دفاع کرد

  • انتشار: ۸ عقرب ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 96383

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه بار دیگر از اقدام گستاخانه این کشور مبنی بر اسلام‌ستیزی و اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) حمایت کرد.

حدود دو ماه پیش یعنی در تاریخ ۱۱ سنبله بود که نشریه هتاک شارلی ابدو با انتشار کاریکاتوری موهن به ساحت پیامبر اسلام (ص) اهانت کرده و موجی از اعتراضات را در جهان به راه انداخت؛ و تجمعات اعتراضی در حالی ادامه داشت که رئیس جمهور فرانسه، نه تنها واکنشی به این اقدام نشان نداده بلکه آن را مصداقی از آزادی بیان عنوان کرد.

 اکنون در ادامه این اهانت‌ها، طی روز‌های اخیر، این نشریه اقدام به انتشار مجدد این کاریکاتور‌های اهانت‌آمیز کرد و بار دیگر مکرون هیچ واکنشی در محکوم کردن این اقدام نداشت. او حتی به دفاع از این نشریه پرداخته و باز هم مدعی شد که در مقابل آنچه  «آزادی بیان» خوانده، حرکتی انجام نمی‌دهد..

این اظهارات گستاخانه رئیس جمهور فرانسه، بر آتش اعتراضات جهانی هرچه بیشتر دمیده و آن را شعله‌ور‌تر ساخت تا آنجا که بسیاری از مقامات و سران کشور‌های مختلف جهان را به واکنش واداشت. در این میان ترکیه از اظهارات مکرون درباره مصداق نادرست آزادی بیان، به خشم آمده و بار‌ها خطاب به او هشدار داده است که دست از بی‌ثبات سازی و ارعاب بردارد.

رئیس جمهور فرانسه نیز در پاسخ به انتقاد صریح اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، مدعی شد: فرانسه هرگز از اصول و ارزش‌های خود چشم‌پوشی نکرده و بر اتحاد قوی اروپا در پس موضع خود در مورد اسلام‌هراسی تاکید دارد.

ترکیه پیش‌تر هم طی بیانیه‌ای فرانسه را به دلیل برنامه‌های خود برای تصویب قانونی در مورد آنچه مقامات فرانسوی آن را «تجزیه‌طلبی اسلامی» توصیف می‌کنند، محکوم کرده و آن را یک ذهنیت تاریک و تحریک علیه مسلمانان در سراسر جهان خواند.

ترکیه تاکید کرد هیچ کس نمی‌تواند دین اسلام به معنای صلح را به بهانه روشنگری در معرض رویکرد‌های غلط و تحریف شده قرار دهد و نام آزادی بیان را برای آن بگذارد.

گفتنی است نشریه هتاک شارلی ابدو روز گذشته هم در صفحه نخست خود تصویری اهانت‌آمیز از اردوغان منتشر کرد که بر خشونت‌ها هر چه بیشتر دامن زد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟