پاریس آتش گرفت/یازده سپتامبر فرانسه

  • انتشار: ۲۳ عقرب ۱۳۹۴
  • سرویس: بین المللتیتر 1
  • شناسه مطلب: 11440

در سلسله انفجارات و تیر اندازی‌هایی که شب گذشته در پاریس رخ داد حداقل 153 نفر کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از منابع رسانه ای، شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد دست کم 153 نفر در حملات تروریستی شب گذشته در پاریس جان خود را از دست دادند.

افراد مسلح و بمب گذاران به رستوران ها، یک سالن کنسرت و یک استادیوم ورزشی در پاریس حمله کردند.

رئیس جمهور فرانسه در واکنش به این انفجارها آن را حمله تروریستی بی سابقه توصیف کرد.

یک مقام شهری پاریس گفت افراد مسلح حدود 100 نفر را که در کنسرتی در سالن موسیقی باتاکلان شرکت کرده بودند قتل عام کردند. کماندوهای ضد تروریستی فرانسه به محل حادثه اعزام شدند و توانستند افراد مسلح را بکشند و ده ها نفر را که از این حادثه دچار شوک شده بودند نجات دهند.

حدود 40 نفر دیگر نیز در جریان 5 حادثه تروریستی دیگر در پاریس کشته شدند. از جمله این حوادث دو انفجار بمب در خارج استادیوم ملی بود که اولاند و وزیر خارجه آلمان در آن در حال تماشای یک بازی دوستانه بودند.

در همین حال دادستان پاریس گفته است که تلفات در این حوادث حداقل 120 نفر است. 5 حمله نیز خنثی شده است.

اعلام حالت اضطراری در فرانسه

رئیس جمهور فرانسه پس از این حملات حالت اضطراری در سراسر کشور فرانسه اعلام کرد. این برای نخستین بار در چندین دهه گذشته است که وضعیت اضطراری سراسری در فرانسه اعلام می شود. فرانسه همچنین مرزهای خود را بست تا مانع فرار تروریست ها شود. متروی فرانسه نیز بسته شد و به مدارس، دانشگاه ها و ساختمان های شهرداری ها دستور داده شد در روز شنبه بسته بمانند. در عین حال برخی خطوط ریلی و هوایی به کار خود ادامه خواهند داد.

اولاند در تلویزیون ظاهر شد و این حوادث را وحشتناک خواند. وی همچنین با حضور در محل این حملات وعده داد فرانسه جنگی بی رحم و شفقت علیه تروریسم به راه خواهد انداخت.

ایستگاه های رادیویی نیز به مردم پاریس هشدار دادند خیابان ها را ترک کنند.

سالن محل برگزاری کنسرتی که مورد حمله ترویست ها قرار گرفت فقط چند صد متر با دفتر مجله شارلی ابدو فاصله دارد که در ماه ژانویه هدف حمله افراد مسلح قرار گرفت.

فرانس پرس: حال 80 نفر از مجروحان حملات پاریس، وخیم است

یک مقام امنیتی در پاریس گفت در حملات تروریستی پاریس، بیش از دویست نفر مجروح شده اند که حال 80 نفر آنان وخیم است.

گفتگوی تلفنی اولاند و اوباما

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در گفتگوی تلفنی با باراک اوباما همتای آمریکایی خود در مورد تقویت همکاری دو جانبه بر ضد تروریسم توافق کردند.

منبعی نزدیک به رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد: «باراک اوباما در این گفتگوی تلفنی حمایت خود را از مردم فرانسه در مقابل فاجعه وحشتناکی که در پاریس به وقوع پیوست ابراز کرد و فرانسوا اولاند آنچه را که اتفاق افتاده است برای او تشریح کرد».

این منبع افزود: «دو طرف بار دیگر بر تعهد خود برای همکاری نزدیک در مبارزه با تروریسم تأکید کردند. دو کشور به تبادل اطلاعات در ساعات و روزهای آینده ادامه می دهند».

احتمال افزایش شمار تلفات

فرانسوا مولن دادستان پاریس در مورد حملات پاریس گفت هنوز برای اعلام جزئیات این حادثه زود است. تحقیقات برای روشن شدن آنچه در این حملات رخ داد صورت خواهد گرفت.

مولن گفت: شما قربانیان زیاد است و شمار بسیاری نیز زخمی شده اند که وضعیت آنان وخیم است.

وی گفت: احتمالا شمار کشته شدگان افزایش خواهد یافت. ما تلاش می کنیم آنچه رخ داد را مشخص و تروریست ها را شناسایی کنیم.

 

داعش مسئولیت حملات پاریس را بر عهده گرفت

شبکه تلویزیونی ایتالیایی زبان اسکای تی جی بیست و چهار، اعلام کرد گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش مسئولیت حملات تروریستی روز گذشته پاریس را بر عهده گرفت. این گروه تروریستی اعلام کرد این خون بهای سوریه است، این یازده سپتامبر فرانسه است.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز اعلام کرد گروه تروریستی داعش، مسئولیت حملات روز گذشته پاریس را بر عهده گرفت.

 

 

شاهد عینی: مهاجمی فریاد می زد این تقصیر اولاند است

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، یک شاهد عینی اظهار داشت مهاجمان قبل از تیراندازی در سالن کنسرت باتاکلان پاریس، فریاد می زدند: «این تقصیر اولاند است، او نباید در سوریه مداخله می کرد».

پییر یاناژ، شهروند 35 ساله ای که از تماشاچیان کنسرت بود، گفت ابتدا گمان می کرد صداها مربوط به خود کنسرت است، اما بعد متوجه شد که حمله ای صورت گرفته است.

 

این خبر بروزرسانی میشود…

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟