پارلمان و براندازی حکومت؟!

  • انتشار: ۱۸ جدی ۱۳۹۳
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 2487

شماری از نماینده‌گان در پارلمان افغانستان رهبران حکومت وحدت ملی را خاین عنوان کرده می‌گویند که نظام شکل گرفته زیر نام حکومت وحدت ملی باید برانداخته شود.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از خامه، مجلس نماینده‌گان افغانستان در پس از تلاش‌ها و پافشاری‌های پی‌هم به خاطر اعلام کابینه توسط رهبران حکومت، ناامید شده و اعلام داشتند که پس از این دیگر پیامدهای تاخیر در اعلام کابینه به دوش پارلمان نه بل به دوش رهبران خواهد بود.

اما شماری از نماینده‌گان مجلس می‌گویند که حکومت شکل‌گرفته خیانت ملی و وحشت ملی است نه وحدت ملی.

عبدالرحمان رحمانی، یک عضو مجلس نامیده‌گان افغانستان گفت که این نظام باید در هم پاشیده شود: «دلایل برای تاخیر کابینه از سوی رهبران موجه نیست. برای براندازی نظام جریان سوم به کار است و هردو رهبر باید مخلوع شوند.»

از سویی شماری از نماینده‌گان نیز به خاطر اقدام جدی در برابر حکومت جدید خواستار برگزاری لویه‌جرگه ‌اند.

لطیف پدرام، یک‌تن دیگر از نماینده‌گان در مجلس، حکومت تشکیل‌شده را پاسخ‌گو نمی‌داند و می‌گوید که باید به خاطر اقدام جدی در این زمینه لویه‌جرگه برگزار شود:” این حکومت به اساس مصلحت‌های ساخته شده که حالا کارساز و پاسخ‌گو نیست. باید به قانون اساسی مراجعه کرده لویه‌جرگه در نظر گرفته شده و تصمیم گرفته شود”.

بیش از سه‌ماه از تشکیل حکومت وحدت ملی در افغانستان می‌گذرد اما رهبران حکومت که بیش‌تر وزارت‌خانه‌ها بین‌شان تقسیم شده تا کنون نتوانسته‌اند نامزدوزیران این وزارت‌خانه‌ها را به پارلمان معرفی کنند.

این تعهد، زمان‌بندی و تاخیرهای پیهم به خاطر اعلام کابینه چندین‌بار خشم شورای عالی را برانگیخت و در حال حاضر مردم را نگران ساخته و در حالت بدی قرار داده‌است.

اما تفاوت‌ها و مشابهت‌های گفتاری بی‌عمل‌کرد میان هردوتیم، هم‌چنان تا کنون در خصوص اعلام کابینه پابرجاست و به تازه‌گی افراد نزدیک به رییس اجرایی گفته‌اند که اعضای کابینه در دو مرحله به پارلمان معرفی خواهند شد؛ در حالی‌که از کابینه باز هم هیچ خبری نیست.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟