پارلمان: شمال کشور در حال سقوط است

  • انتشار: ۶ ثور ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 4647
پارلمان پاکستان

رییس مجلس نمایندگان می‌گوید هم اکنون شمال کشور به وزیرستان دوم مبدل شده است و وگفته‌های رییس جمهور غنی برای صرف کردن هشتاد درصد وقتش به مسایل امنیتی کشور واقعیت ندارد.
به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از رشد؛ شماری از نمایندگان مجلس هم برخی حلقه‌ها در درون حکومت افغانستان و نهادهای امنیتی را به انتقال و تجهیز جنگجویان به شمال کشور متهم ساخته‌اند.
نمایندگان سرپل، کنر و کندوز از ناامنی در ولایت‌های‌شان به شدت انتقاد کردند.
عبدالطیف پدرام و حبیبه دانش، حلقه‌هایی در درون حکومت و نهادهای امنیتی افغانستان را به انتقال و تجهیز جنگ‌جویان به شمال کشور متهم می‌سازند.
شماری از نمایندگان دیگر هم می‌گویند اگر رهبران حکومت وحدت ملی توان تامین امنیت کشور را ندارند باید کنار بروند و برخی دیگر از وکلا خواهان بازنگری در توافق‌نامه امنیتی کابل – واشنگتن اند.
با اینهم شدیدترین انتقاد را از وضعیت امنیتی کشور رییس مجلس نمایندگان به زبان می‌آورد.
هشدار از سقوط شهر‌های کشور به دست طالبان و تبدیل شدن شمال کشور به وزیرستان دوم.
همزمان مجلس نمایندگان خواهان معرفی هرچه زودتر نامزد وزارت دفاع ملی، دادگاه عالی و دادستانی کل است.
رییس مجلس نمایندگان همچنان تاکید می‌ورزد که در نامه‌ی به حکومت خواهان وضاحت درباره چگونگی عملی ساختن توافق‌نامه امنیتی کابل – واشنگتن و معلومات درباره سرنوشت کمیسیون مشترک برای عملی ساختن این توافق‌نامه شده است.
قرار است در همین هفته مشاور امنیت ملی و مسوولان امنیتی برای پاسخگویی درباره وضعیت امنیتی کشور به مجلس نمایندگان استجواب شوند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟