پارلمان روند رای اعتماد به وزرای پیشنهادی را متوقف کرد

  • انتشار: ۴ قوس ۱۳۹۹
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 99592
مجلس

پارلمان در واکنش به اتهامات «امرالله صالح» معاون اول رئیس جمهور مبنی بر فساد اعضای این مجلس، نشست ارائه برنامه‌های ۶ وزیر پیشنهادی دولت برای کسب رای اعتماد را لغو کرد.

صالح در کنفرانس ژنو درباره فساد اداری در افغانستان گفته بود: فساد برخی از اعضای مشخص پارلمان بسیار بزرگ است، اما متاسفانه تاکنون هیچ یک از آن‌ها به دادگاه کشیده نشده و هیچ یک از آن‌ها هزینه دست داشتن در فساد را نپرداخته است.

وی همچنین تصریح کرد که دولت برای مبارزه با فساد جدی است، اما هربار دولت می‌خواهد اقدام قاطعانه‌ای در این باره انجام دهد جامعه جهانی با تاکید بر اقدام سیاسی از آن جلوگیری می‌کند.

معاون اول رئیس جمهور افزود که اعضای پارلمان هنگام آماده‌سازی سند بودجه وزرا را به خاطر تحمیل خواسته‌های غیرقانونی به برکناری تهدید می‌کنند.

پیش از این نیز مساله وجود فساد در پارلمان افغانستان و دریافت رشوه ۵ تا ۱۰ هزار دلاری برای رای اعتماد به وزرا و یا تغییر آرا بار‌ها مطرح شده بود.

پارلمان همچنین بار‌ها در اوج ناامنی‌ها و بحران‌های امنیتی به دلیل غیبت مکرر شمار زیادی از نمایندگانش با چالش عدم صلاحیت برای تصمیم‌گیری روبرو شده و در بسیاری از جلسات تعداد نمایندگان به حدنصاب نیز نمی‌رسد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟